pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kicz w języku i komunikacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 418 s.
Wymiar: 169x240 mm
EAN: 9788380880320
ISBN: 978-83-8088-032-0
Data: 2016-11-30
Cena wydawcy: 43.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Prezentowany tom dotyczy trudnego do zdefiniowania, a zarazem coraz bardziej wszechobecnego zjawiska kiczu. Jeszcze w XIX wieku pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia, stało się też zjawiskiem ponadstylowym, a nawet - jednym z kanałów komunikowania, który ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy i zachowania. Autorzy reprezentujący różne dziedziny naukowe, omawiając zagadnienie kiczu w języku, literaturze, sztuce i mediach, zadają pytanie, co jest dzisiaj jego istotą. Kicz w tych refleksjach to nie tylko "piękny efekt", przesada, tandeta, "proste przeżycia duchowe", to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz także "terapia kompleksów" - indywidualnych i zbiorowych, niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia i znalezienia równowagi w rozrelatywizowanej rzeczywistości. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.

Książka "Kicz w języku i komunikacji" - Barbara Kudra, Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 418 stron i została wydana w 2016 r.