Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | CeDeWu |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 164 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788381025720 |
ISBN: | 978-83-8102-572-0 |
Data: | 2022-02-24 |
Opis książki:
Zainteresowanie kapitałem kreatywnym w teorii i praktyce wynika przede wszystkim z jego związków z rozwojem społeczno-gospodarczym. Za kapitał kreatywny przyjmuje się zasób właściwy ludziom, którzy współpracują i funkcjonują w każdych, w tym w nowych warunkach, wykorzystując swoją kreatywność. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie i wpisuje się w nurt poszukiwań uniwersalnej metody pomiaru kapitału kreatywnego.
Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego, wykorzystano teoretyczny model "4P" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego.
Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
Książka "Kapitał kreatywny w przedsiębiorstwie" - Katarzyna Szara - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 164 stron i została wydana w 2022 r.