Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 80 s. |
Wymiar: | 200x270 mm |
EAN: | 9788302170225 |
ISBN: | 978-83-0217-022-5 |
Data: | 2017-06-23 |
Opis podręcznika:
- Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych "Kalejdoskop ucznia", których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1-3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.
- Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji "Liczę" i "Rozwiązuję zadania".
- Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody):
ORIENTACJA W PRZESTRZENI
CECHY WIELKOŚCIOWE
- Porządkowanie wg jednej cechy
- Porządkowanie wg dwóch cech
KLASYFIKACJA
- Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy
- Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech
- Karty logiczne
POJĘCIE LICZBY NATURALNEJ
- Porównywanie liczebności zbiorów
- Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr
- Liczby porządkowe
DZIAŁANIA NA LICZBACH
- Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków
- Porównywanie sum i różnic
- Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem
ZADANIA TEKSTOWE
- Dodawanie i odejmowanie
- Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania
- Obliczenia pieniężne
- Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
- Zadawanie pytań do zadań
- Wybieranie pytań do zadania
- Zadania złożone
- Zadania trudne
FIGURY GEOMETRYCZNE
- Rozpoznawanie figur
- Rytmy
- Mozaika
- Symetrie
JEDNOSTKI MIAR
- Obliczenia pieniężne (monety)
- Mierzenie długości
- Mierzenie masy
- Mierzenie czasu. Zegar
- Mierzenie czasu. Dni tygodnia
- Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:
- włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;
- pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;
- ćwiczenie sprawności rachunkowej;
- porządkowanie zdobytej wiedzy;
- powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;
- wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.
- Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Podręcznik „Kalejdoskop ucznia 1. Liczenie. Szkoła podstawowa” - oprawa miękka - Wydawca: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP.