pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Język rosyjski w ustnej i pisemnej komunikacji biznesowej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 232 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323334040
ISBN: 978-83-233-3404-0
Data: 2013-01-03
43.73 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis podręcznika:

Przekazywana do rąk czytelnika publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, tj. osób władających językiem rosyjskim na poziomie A2, B2 lub wyżej, które zamierzają nabyć umiejętność swobodnego komunikowania się w zakresie języka biznesu. Publikacja może stanowić również pomoc językową dla osób, które współpracują bądź zamierzają nawiązać współpracę biznesową z partnerami na wschodzie i od których wymaga się dobrej znajomości specjalistycznego słownictwa z zakresu biznesu. Wprowadzona w podręczniku tematyka koncentruje się wokół sfer komunikacyjnych dotyczących firmy i innych struktur handlu, poszukiwania pracy, służbowej rozmowy telefonicznej, podróży służbowych, korespondencji handlowej, reklamy i rynku nieruchomości. Zasadniczą część skryptu poprzedza spis piktogramów, wykorzystanych w książce, a także spis abrewiatur i skrótów ułatwiających pracę z podręcznikiem. Zamieszczony w publikacji materiał powtórzeniowy, klucz do wybranych ćwiczeń i słownik rosyjsko-polski pozwalają na korzystanie z niniejszej publikacji zarówno na zajęciach audytoryjnych, jak również w pracy indywidualnej. Do książki dołączona została płyta DVD, zawierająca nagrania tekstów kształcących rozumienie ze słuchu, poprawną wymowę i właściwe reakcje komunikacyjne oraz prezentacje multimedialne do wybranych jednostek tematycznych. Karolina Gołąbek - Absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wykładowca języka rosyjskiego w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UJ, słuchaczka studiów doktoranckich w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na specjalności - językoznawstwo-glottodydaktyka. Specjalizuje się w metodyce nauczania rosyjskiego języka biznesu oraz języka ogólnego. Prowadzi badania z zakresu metodyki nauczania języka specjalistycznego (języka biznesu) na studiach rusycystycznych.

Paulina Balandyk - Absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nauczyciel języka rosyjskiego w VII Liceum Ogólnokształcącym im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie. Lektor języka rosyjskiego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Krośnie. Słuchaczka studiów doktoranckich w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na specjalności - językoznawstwo-glottodydaktyka. Specjalizuje się w metodyce nauczania języka rosyjskiego jako obcego w szkole średniej. Prowadzi badania z zakresu nauczania gramatyki języka rosyjskiego przy wykorzystaniu ćwiczeń translacyjnych.

Publikacja w języku rosyjskim.

Podręcznik „Język rosyjski w ustnej i pisemnej komunikacji biznesowej” - oprawa miękka - Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego. Cena 43.73 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

СОДЕРЖАНИЕ

Предисловие 7
Благодарности 9
Пиктограммы 11
Аббревиатуры и сокращения 13

Глава I. Фирма и другие коммерческие структуры 15
1. Не все то золото, что блестит - шаг вперед на деловом пути. Презентация фирмы 15
2. Не имей сто процентов, а имей сто клиентов. Досье компании 25
3. Проверяем себя 29
4. Мультимедийное сопровождение к теме: Фирма и другие коммерческие структуры. Презентация компании 32

Глава II. В поисках работы 37
1. За всякое дело берись умело! Свежеиспеченный специалист на рынке труда 37
2. Уважай своего шефа, у тебя мог бы быть шеф еще хуже! Собеседование при приеме на работу 43
3. Проверяем себя 52
4. Мультимедийное сопровождение к теме: В поисках работы 54

Глава III. Деловой телефонный разговор 59
1. Это не пустая болтовня! Схема делового телефонного разговора 59
2. Деловые телефонные переговоры. Тонкости общения 65
3. Проверяем себя 71

Глава IV. Поездки, командировки, путешествия 73
1. Кто предупрежден, тот вооружён. Собираемся в командировку 73
2. Делу время, потехе час. Секреты делового общения 80
3. Проверяем себя 85

Глава V. Внешняя деловая корреспонденция 91
1. Структура делового письма 91
2. Виды простой коммерческой корреспонденции 95
Письмо-приглашение 95
Письмо-сообщение 101
Письмо-просьба 106
Письмо-благодарность 112
Письмо-поздравление 116
Письмо-подтверждение 122
Сопроводительное письмо 126
Письмо-напоминание (предупреждение) 130
3. Проверяем себя 140
4. Мультимедийное сопровождение к теме: Внешняя деловая корреспонденция 144

Глава VI. Реклама - двигатель торговли 147
1. Семь раз в прессу, один - в наружку. Виды наружной рекламы 147
2. Мини бикини - для каждой богини. Рекламные лозунги 157
3. Проверяем себя 162
4. Мультимедийное сопровождение к теме: Реклама - двигатель торговли 164

Глава VII. Риэлторский рынок 169
1. Мой дом - моя крепость. Характеристика рынка недвижимости 169
2. Где эта улица, где этот дом? Аренда нежилого помещения «под ключ» 177
3. Проверяем себя 186

Ключи к упражнениям 191
Словарь 209
Библиография 225