Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Top Mark Centre |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 288 s. |
Wymiar: | 210x260 mm |
EAN: | 9788392589068 |
ISBN: | 978-83-925890-6-8 |
Data: | 2012-03-13 |
Opis książki:
Projektowanie graficzne to język Oczywiście mówi Richard Poulin. Uważa on że bez poznania specyficznego alfabetu słownictwa oraz sposobów tworzenia zdań nie moża posługiwać się grafiką. W dwudziestu sześciu rozdziałach autor publikacji omawia podstawowe elementy i zasady komunikacji wizualnej. Grafika jak każdy akt komunikacji powstaje w jakimś kontekście w oparciu o pewien kod przekazuje komunikat ma nadawcę i odbiorcę. Poulin omawia m.in. takie elementy jak punkt linia kolor tekstura ruch kontrast obraz typografia. Każdy rozdział rozpoczyna od przywołania słownikowej definicji danego słowa. Przywołuje najważniejsze fakty z historii grafiki i przypomina biografie najsłynniejszych grafików. Często odwołuje się do współczesnych projektantów nierzadko pokazuje też prace studentów i grafików dopiero rozpoczynających karierę. Udowadnia że grafika podobnie jak komunikacja pisana lub mówiona wymaga analizowania planowania organizowania i rozwiązywania problemów. Język projektowania graficznego jest doskonałym podręcznikiem nie tylko dla profesjonalistów lecz także dla wszystkich tych którzy interesują się komunikacją wizualną. Richard Poulin jest współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym Paulin Morris Inc. multidyscyplinarnej firmy projektowo-konsultacyjnej autorem programów komunikacji wizualnej dla wielu ważnych instytucji i dużych firm oraz wykładowcą w School of Visual Arts w Nowym Jorku.
Książka "Język projektowania graficznego" - Richard Poulin - oprawa twarda - Wydawnictwo Top Mark Centre. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2011 r.