Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademickie DIALOG |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 248 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788361203599 |
ISBN: | 978-83-6120-359-9 |
Data: | 2011-09-20 |
Opis książki:
Czwarta część serii podręczników do nauki języka perskiego przeznaczona jest dla studentów z zaawansowaną znajomością perskiego i ma na celu zaznajomienie z oficjalnym językiem prasy, radia i telewizji. Zawiera przede wszystkim teksty oryginalne (artykuły prasowe, audycje radiowe, pisma urzędowe itp.) pogrupowane w blokach tematycznych. Współczesny język perski, zwłaszcza w czasach Islamskiej Republiki Iranu, ulega szybkim przemianom. Uważa się, że te gwałtowne zmiany językowe są reakcją na ekspansję oficjalnego języka rządowego, w którym używa się licznych arabizmów we wszystkich dziedzinach, szczególnie w prawodawstwie i administracji. Dlatego Irańczycy starają się przywróć staroperskie słowa lub wyrażenia oraz, rezygnując z arabizmów, przejmują słowa z języków europejskich. W podręczniku wszystkie te tendecje zostały opisane i zilustrowane starannie dobranymi przykładami.
Książka "Język perski cz. 4. Język mediów" - Kaweh Pur Rahnama, Małgorzata Wróblewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Akademickie DIALOG. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2010 r. Cena 50.80 zł. Zapraszamy na zakupy!