Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 226 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788377020760 |
ISBN: | 978-83-7702-076-0 |
Data: | 2010-08-23 |
Opis książki:
Reklama już dawno przekroczyła granicę sprzedawania towarów i włączyła się w edukowanie ludzi o istocie społecznych i indywidualnych wartości, stała się pewną propozycją myślenia o świecie. Jej przekazy głęboko dotykają najważniejszych aspektów ludzkiego życia: relacji interpersonalnych, pojęcia sensu życia, szczęścia i satysfakcji życiowej, ról społecznych, stereotypów (w tym płci), form korzystania z dóbr, pojęcia bogactwa, tradycji, socjalizacji młodego pokolenia, roli biznesu w społeczeństwie, zjawiska perswazji, poczucia własnej autonomii itp. Reklama chce stawiać siebie na uprzywilejowanej pozycji w decydowaniu o wszystkich tych sferach ludzkiego życia, chce być jedną z ważniejszych form dyskusji na ich temat. Tym samym owa "prawda" reklamowana musi obalać struktury dotychczasowych autorytetów. Słabnie retoryczna siła dyskursu politycznego, religijnego, rodzinnego. Ich miejsce - zdaniem współczesnych myślicieli - zajmuje ideologia konsumeryzmu z jej det-rozrywką (od det. - detaliczny), disneyowskim stylem, czy hiperkonsumowaniem. Reklamowa ideologia dla realizacji swoich celów sięga po bardzo użyteczny środek mobilizujący pozaracjonalne sfery ludzkiej psychiki: po mit.
(ze Wstępu)
Książka "Język mitu w reklamie" - Aneta Duda - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 226 stron i została wydana w 2010 r.
Spis treści:
WSTĘP
CZEŚĆ I. MIT DZIŚ
Rozdział I. Teoria mitu
Wybrane teorie mitu
Mit i racjonalność
Niezbywalność mitu
Rozdział II. Ideologiczne mitotworstwo
Quasi-mityczność ideologii
Mitologizacja kapitalizmu w reklamie
Rozwoj kultury konsumpcji a reklama
Komercjalizacja mediow
Rozdział III. Mit reklamowy
Reklama w badaniach kulturowych
Forma i funkcje obrazu reklamowego
Mit w reklamie, reklama jako mit
CZĘŚĆ II. BADANIE MITU W REKLAMIE
Rozdział IV. Metodologia badan
Metoda badawcza
Hipotezy badawcze
Dobór próby
Uzyskane wyniki
Rozdział V. Reklamowe mityzacje - interpretacje rzeczywistości
Mit piekna fizycznego
Mityczna Gaja
Dionizyjska beztroska
Mit kobiecego wodzostwa
Mit raju
Cud produktu
Mit prestiżu społecznego
Kult marki
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL