Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym
Randima Fernando, Mark J. Kilgard
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2003 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 312 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373612419 |
ISBN: | 83-7361-241-6 |
Data: | 2010-11-17 |
Opis książki:
Cg to kompletne środowisko programistyczne do szybkiego tworzenia efektów specjalnych i grafiki o kinowej jakości w czasie rzeczywistym dla wielu platform. Ponieważ język jest niezależny od sprzętu, programiści mogą pisać kod dla interfejsów Open GL, Direct X oraz systemów Windows, Linux, Mac OS X, a także platform konsolowych, (Xbox) bez potrzeby korzystania z języka asemblerowego. Język Cg powstał w firmie NVIDIA Corporation przy bliskiej współpracy z firmą Microsoft® Corporation i jest kompatybilny z Open GL API oraz językiem HLSL dla biblioteki Direct X 9.
Książka jest podręcznikiem przeznaczonym dla średnio zaawansowanych programistów. Opisuje ona zarówno sam język programowania Cg, jak i metody wielu składników nowoczesnych aplikacji bazujących na grafice trójwymiarowej.
Prezentowane w książce zagadnienia to m.in.:- Historia języka Cg
- Środowisko programistyczne Cg
- Składnia Cg i słowa kluczowe
- Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej
- Oświetlenie bazujące na wierzchołkach i pikselach
- Interpolacja ujęć kluczowych i system kości
- Mapowanie środowiska
- Mapowanie nierówności
- Mgła, światła reflektorowe, cienie
- Zwiększanie wydajności
"Książka ważna i na czasie: tworzenie tekstur proceduralnych na poziomie pikseli -- animowanych chmur, ognia, wody i wielu innych sztuczek -- nareszcie z ekranów kin przechodzi pod strzechy. Cała moc jest dostępna dzięki językowi przypominającemu język C, co otwiera nowy rozdział w grafice komputerowej.
Ken Perlin, Uniwersytet w Nowym Jorku
Książka "Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym" - Randima Fernando, Mark J. Kilgard - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2003 r.