Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 341 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788322930151 |
ISBN: | 978-83-2293-015-1 |
Data: | 2009-06-01 |
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Terapia osób z zaburzeniami mowy.
Książka "Język a myślenie. Terapia osób z zaburzeniami mowy" - Tomasz Smereka - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 341 stron i została wydana w 2009 r.
Spis treści:
Wstęp
1. Myślenie jako przedmiot badań psychologicznych
2. Myślenie konkretno-praktyczne oraz myślenie dyskursywne
3. Czynność rozwiązywania problemu
4. Mózgowa organizacja czynności rozwiązywania problemu
5. Zaburzenia czynności rozwiązywania problemu
6. Rozwój poznawczy człowieka w teorii Jeana Piageta
7. Szachy jako obszar myślenia problemowego. Analiza symulacyjna i analiza systemowa w myśleniu szachisty
8. Dwie główne strategie orientacyjne w rozwiązywaniu różnych problemów – badania własne
9. Autyzm i jego wpływ na aktywność poznawczą dziecka
10. Nauczanie dzieci autystycznych czynności rozwiązywania problemów. Strategia Nauczania Myślenia (SNM)
11. Wykorzystanie języka w SNM
12. Realizacja poziomu podstawowego SNM
13. Realizacja poziomu zaawansowanego SNM
14. Dzieci autystyczne poddane Strategii Nauczania Myślenia (SNM)
15. Trening czynności rozwiązywania problemów przez osoby z afazją. Badania kliniczne nad rozwiązywaniem problemów przez osoby z afazją
16. Język i wyobraźnia w czynności rozwiązywania problemu realizowanej przez osoby z dysfunkcjami mózgu – refleksje teoretyczne
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Language and Thinking. Treatment of People with Speech Disorders.
Summary
1. Myślenie jako przedmiot badań psychologicznych
2. Myślenie konkretno-praktyczne oraz myślenie dyskursywne
3. Czynność rozwiązywania problemu
4. Mózgowa organizacja czynności rozwiązywania problemu
5. Zaburzenia czynności rozwiązywania problemu
6. Rozwój poznawczy człowieka w teorii Jeana Piageta
7. Szachy jako obszar myślenia problemowego. Analiza symulacyjna i analiza systemowa w myśleniu szachisty
8. Dwie główne strategie orientacyjne w rozwiązywaniu różnych problemów – badania własne
9. Autyzm i jego wpływ na aktywność poznawczą dziecka
10. Nauczanie dzieci autystycznych czynności rozwiązywania problemów. Strategia Nauczania Myślenia (SNM)
11. Wykorzystanie języka w SNM
12. Realizacja poziomu podstawowego SNM
13. Realizacja poziomu zaawansowanego SNM
14. Dzieci autystyczne poddane Strategii Nauczania Myślenia (SNM)
15. Trening czynności rozwiązywania problemów przez osoby z afazją. Badania kliniczne nad rozwiązywaniem problemów przez osoby z afazją
16. Język i wyobraźnia w czynności rozwiązywania problemu realizowanej przez osoby z dysfunkcjami mózgu – refleksje teoretyczne
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Language and Thinking. Treatment of People with Speech Disorders.
Summary