Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 784 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373614116 |
ISBN: | 83-7361-411-7 |
Data: | 2009-09-07 |
Opis książki:
Wykorzystaj do tworzenia giernajpopularniejszy język programowania ery internetu
Java jest nowoczesnym i prostym językiem programowania zorientowanym obiektowo. Trudno nie doceniać jej zalet -- czytelna i zrozumiała składnia, uniwersalny, niezależny od platformy kod i przede wszystkich bezpłatny dostęp do doskonałych narzędzi programistycznych. Javę doceniło już wielu twórców oprogramowania, wśród których brakowało jednak twórców gier i aplikacjirozrywkowych". Dotychczas w Javie tworzono jedynie proste układanki, gry karciane i łamigłówki lub nieśmiertelne aplety typupadający śnieg", które przez długi czas straszyły nas z przeglądarek internetowych. Czas na zmianę! Wykorzystaj swoje umiejętności programowania w Javie, sięgnij po wiadomości zawarte w tej książce i napisz prawdziwą grę -- z grafiką, inteligentnymi przeciwnikami, wydajnym silnikiem 3D wspomaganym sprzętowo i przestrzennym dźwiękiem.
Java. Tworzenie gier" to książka o programowaniu gier, na jaką czekałeś. Zawiera zarówno opis podstawowych mechanizmów używanych w grach, jak i szczegółowe omówienie zaawansowanych technik. Dowiesz się, jak wykorzystać platformę Java 1.4 do tworzenia szybkich, pełnoekranowych gier akcji, przygodówek i trójwymiarowych strzelanek. Nauczysz się tworzyć wspomaganą sprzętowo grafikę, algorytmy sztucznej inteligencji i znajdowania drogi, realistyczne efekty dźwiękowe i mechanizmy obsługi gry dla wielu graczy.
- Algorytmy wyświetlania grafiki 2D
- Tworzenie interfejsu użytkownika z wykorzystaniem komponentów Swing
- Programowanie efektów dźwiękowych działających w czasie rzeczywistym
- Klient i serwer gry wieloosobowej
- Wyświetlanie grafiki 3D
- Mapowanie tekstur i symulacja oświetlenia
- Drzewa BSP
- Algorytmy detekcji kolizji i wykrywania drogi
- Sztuczna inteligencja i tworzenie botów
- Zapisywanie stanu gry
- Optymalizacja kodu
- System sterowania grą
Udowodnijfachowcom" krytykującym szybkość Javy, że nie mają racji. Napisz wspaniałą grę w Javie. W tej książce znajdziesz wszystkie wiadomości, które są do tego niezbędne.
Książka "Java. Tworzenie gier" - David Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 784 stron i została wydana w 2004 r.