Jakość kształcenia w szkole wyższej. Doświadczenia i badania SGH
Anna Buchner-Jeziorska, Stanisław Macioł
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 148 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373780521 |
ISBN: | 83-7378-052-1 |
Data: | 2001-01-12 |
Opis książki:
Publikacja jest efektem pracy zespołu autorów z Ośrodka Rozwoju Studiów Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dzięki badaniom zrealizowanym tam w ostatnich latach, prezentuje ona nie tylko doświadczenia SGH, ale zawiera także analizy porównawcze obejmujące inne szkoły w Polsce. Praca odznacza się integrującym podejściem do praktycznych doświadczeń szkół wyższych w zakresie zapewnienia jakości kształcenia. Jej największym walorem jest prezentowanie wyników prowadzonych badań porównawczych. Dzięki temu ma ona istotne walory poznawcze: z jednej strony zawiera dane dotyczące wybranych aspektów jakości kształcenia w polskich uczelniach, z drugiej zaś stanowi źródło informacji o wielości rozwiązań organizacyjno-metodycznych zastosowanych w różnych ośrodkach.
Książka "Jakość kształcenia w szkole wyższej. Doświadczenia i badania SGH" - Anna Buchner-Jeziorska, Stanisław Macioł (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Spis treści:
INSTYTUCJONALNE SYSTEMY ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH WYŻSZYCH
1.1. Jakość kształcenia w szkołach wyższych – podejście teoretyczne
1.2. Instytucjonalne systemy zapewnienia jakości i oceny kształcenia w krajach UE
1.3. Polskie doświadczenia w zakresie tworzenia instytucjonalnych systemów oceny jakości kształcenia
1.4. Cele i funkcje systemów oceny jakości kształcenia
Rozdział 2
TWORZENIE WEWNĘTRZNEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – PRZYKŁAD SGH
2.1. Procedura tworzenia i doskonalenia programu kształcenia w SGH
2.2. Procedura zapewniania jakości oferty dydaktycznej
2.3. System opieki naukowo-dydaktycznej
2.4. Studenckie oceny zajęć dydaktycznych (cel, zakres i metoda badań)
2.5. Ocena działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej nauczyciela akademickiego
2.6. Opinie nowo promowanych absolwentów o jakości studiów
2.7. Ocena działalności instytutów i katedr metodą oceny
środowiskowej peer review
2.8. Inne elementy oceny jakości kształcenia
Rozdział 3
STUDENCKIE OCENY DYDAKTYKI JAKO CZYNNIK ZAPEWNIANIA JAKOŚCI
3.1. Dyskusja wokół procedury studenckich ocen dydaktyki: abecadło know how
3.2. Studencka ocena zajęć w polskich uczelniach
3.3. Studenckie oceny zajęć dydaktycznych – przykład SGH
Rozdział 4
PROGRAMY I WARUNKI KSZTAŁCENIA W PAŃSTWOWYCH UCZELNIACH EKONOMICZNYCH
4.1. Programy kształcenia na kierunku zarządzanie i marketing
4.2. Programy kształcenia na kierunku ekonomia
4.3. programy kształcenia na kierunku finanse i bankowość
4.4. Programy studiów dziennych i zaocznych w SGH w latach 1994–2002
Rozdział 5
TERMONOWOŚĆ STUDIÓW I INNE WYZNACZNIKI JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SGH
5.1. Terminowość studiów dziennych
5.2. Terminowość studiów zaocznych
5.3. Prace dyplomowe: promotorzy – recenzenci – oceny
Rozdział 6
PROMOCJA JAKOŚCI STUDIÓW W DRODZE MIĘDZYUCZELNIANEJ CERTYFIKACJI DYPLOMÓW Z ZAKRESU EKONOMII I ZARZĄDZANIA
6.1. Założenia badań dotyczących certyfikacji
6.2. Charakterystyka wyników badania
BIBLIOGRAFIA