Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej
Agnieszka Mikina, Bożena Zając
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 156 s. |
Wymiar: | 145x210 mm |
EAN: | 9788373086753 |
ISBN: | 978-83-7308-675-3 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Jest to poradnik umożliwiający skuteczne wdrażanie metody projektów do praktyki szkolnej. Główna tematyka książki ukierunkowana jest na techniki kształtowania umiejętności ponadzawodowych uczniów. W książce autorki omawiają zagadnienia dotyczące kształtowania postaw przedsiębiorczych uczniów, modeli i technik rozwiązywania problemów, pracy w grupie oraz wiele wskazówek praktycznych związanych z wdrażaniem tej metody na etapie przygotowania projektu, jego wykonania i oceny. Pozycja szczególnie przydatna dla nauczycieli gimnazjów i szkół średnich, tym bardziej, że w książce znajdują się przykłady dotyczące opracowania kontraktu, konspektu projektu, różnorodne arkusze oceny pracy uczniów oraz przykłady projektów wykonywanych przez uczniów na różnych poziomach edukacyjnych w różnych obszarach tematycznych.
Książka "Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej" - Agnieszka Mikina, Bożena Zając - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2006 r.
Spis treści:
2. Podstawowe modele kształtowania umiejętności uczniów
2.1. Nauczanie początkujące
2.2. Uczenie się we współpracy
2.3. Uczenie się przez doświadczenie
3. Historia i teraźniejszość
4. Metoda projektów w praktyce szkolnej
4.1. Faza I – przygotowanie projektu – czynności nauczyciela
4.2. Faza I - przygotowanie projektu – czynności uczniów
4.3. Faza II – wykonanie projektu – czynności nauczyciela
4.4. Faza II – wykonanie projektu – czynności uczniów
4.5. Faza III – ocena projektu – czynności nauczyciela
4.6. Faza III – ocena projektu – czynności uczniów
5. Przykłady projektów
6. Zamiast zakończenia – dlaczego właśnie metoda projektów?
Załącznik nr 1 – Ankieta „Indywidualne style uczenia się”
Załącznik nr 2 – Ankieta „Moja rola w zespole”
Bibliografia