Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki
Dominika Niedźwiedź
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Księgarnia Akademicka |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 265 s. |
EAN: | 9788381387897 |
ISBN: | 978-83-8138-789-7 |
Data: | 2023-01-18 |
Opis książki:
Monografia, której celem jest próba odpowiedzi na pytanie postawione w tytule, przedstawia nowe spojrzenie na kształtowanie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza, stosowanie zabiegów autokreacyjnych oraz gier, które podejmował z czytelnikiem. Jednocześnie książka jest opowieścią o takim Boyu-Żeleńskim, który pozostaje mało znany: Boyu wydawcy, Boyu dziennikarzu i Boyu kreatorze. Znakomity tłumacz dzieł m.in. Prousta, Villona, Rabelais go, Balzaka, autor wciąż rozpoznawalnych w Polsce Słówek i tekstów kabaretu Zielony Balonik, poeta, pisarz i publicysta jawi się przy tym jako mistrz formowania własnego wizerunku, specjalista od public relations i copywriter, choć w jego czasach pojęcia te prawdopodobnie nie były znane. Wykorzystując siłę prasy, Boy pokazywał czytelnikom takiego siebie, jakiego oni chcieli, dbając przy tym o prywatność i nie zwierzając się ze swoich największych tajemnic. Wysiłek ten podejmował także z niezgody na wizerunek narzucony przez otoczenie, biorąc i przetwarzając poszczególne elementy tego image u, uzyskane w procesie literackiej komunikacji. Metodologiczny eklektyzm monografii powoduje, że ma ona charakter interdyscyplinarny: obejmuje wiedzę z takich dyscyplin, jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo czy ekonomia. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki.
Książka "Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki" - Dominika Niedźwiedź - oprawa miękka - Wydawnictwo Księgarnia Akademicka. Książka posiada 265 stron i została wydana w 2022 r. Cena 34.34 zł. Zapraszamy na zakupy!