pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych?

Autor książki:

Maria Węglińska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 128 s.
Wymiar: 145x210 mm
EAN: 9788373085190
ISBN: 83-7308-519-X
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 15.04 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Celem niniejszej pracy jest ukazanie różnorodności w planowaniu konspektu, począwszy od koncepcji planowania łącznego. Jest to materiał porównawczy, ukazujący zmienność ogólnej struktury konspektu jak i jej poszczególnych elementów. Autorka przedstawiła schematy planowania według niektórych koncepcji edukacji zintegrowanej, a także schematy planowania związane z pracą w przedszkolu oraz w szkole podstawowej i specjalnej. Odpowiada ona na pytania co należy uczynić, aby zintegrowany program kształcenia stymulował i wspierał rozwój wzwyż oraz co wchodzi w skład takiego programu.
Publikacja adresowana jest głównie do kandydatów na nauczycieli, ale będzie również pomocna nauczycielom-praktykom.

Książka "Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych?" - Maria Węglińska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

I. Budowa konspektu

Planowanie pracy dydaktycznej
Konspekt (scenariusz, projekt, plan)
Konspekt (plan) – czego?
Ogólna struktura konspektu
Tematyka, temat
Ośrodek tematyczny, ośrodek dzienny
Cele kształcenia

II. Planowanie w wybranych koncepcjach edukacyjnych

Planowanie w nauczaniu łącznym
Planowanie pracy w koncepcji integralnego wychowania i nauczania
Planowanie w integralnym kształceniu w klasach niższych

III. Planowanie pracy w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej

Planowanie pracy w przedszkolu
Planowanie pracy w szkole podstawowej specjalnej
Planowanie pracy w szkole masowej w świetle publikacji zwartych
Planowanie pracy w świetle wybranych artykułów
Struktura scenariuszy w świetle wybranych programów autorskich
Scenariusz zajęć według wybranych przewodników metodycznych

V. Zasady kształcenia

Klasyfikacja zasad kształcenia w ujęciu W. Okonia
Klasyfikacja zasad nauczania w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Zasady kształcenia integralnego w ujęciu W. Andrukowicza

V. Metody edukacyjne

Klasyfikacja metod nauczania –uczenie się w ujęciu W. Okonia
Klasyfikacja metod nauczania w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Podział metod nauczania w ujęciu B. Niemierki
Zmodyfikowany podział metod nauczania w ujęciu F. Bereźnickiego
Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w ujęciu R. Więckowskiego
Metody edukacji wczesnoszkolnej w ujęciu J. Kujawińskiego
Zmodyfikowany podział metod nauczania w ujęciu F. Szloska
Metoda jako continuum informacyjno-reformacyjne w ujęciu W. Andrukowicza
Metody aktywizujące proces uczenia się w ujęciu M. Taraszkiewicz
Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej w ujęciu J. Krzyżewskiej
Metody aktywizujące w ujęciu E. Brudnik, A. Moszyńskiej, B. Owczarskiej
Klasyfikacja dramy

VI. Formy organizacyjne

Formy organizacyjne w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Formy organizacyjne aktywności uczniów w ujęciu R. Więckowskiego
Formy organizacyjne lekcji w ujęciu M. Nagajowej

VII. Środki dydaktyczne

Typologia środków dydaktycznych w ujęciu W. Okonia
Podział środków kształcenia w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu R. Więckowskiego
Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu B. Niemierki
Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu W. Andrukowicza

Zakończenie
Bibliografia