Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 128 s. |
Wymiar: | 145x210 mm |
EAN: | 9788373085190 |
ISBN: | 83-7308-519-X |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Celem niniejszej pracy jest ukazanie różnorodności w planowaniu konspektu, począwszy od koncepcji planowania łącznego. Jest to materiał porównawczy, ukazujący zmienność ogólnej struktury konspektu jak i jej poszczególnych elementów. Autorka przedstawiła schematy planowania według niektórych koncepcji edukacji zintegrowanej, a także schematy planowania związane z pracą w przedszkolu oraz w szkole podstawowej i specjalnej. Odpowiada ona na pytania co należy uczynić, aby zintegrowany program kształcenia stymulował i wspierał rozwój wzwyż oraz co wchodzi w skład takiego programu.
Publikacja adresowana jest głównie do kandydatów na nauczycieli, ale będzie również pomocna nauczycielom-praktykom.
Książka "Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych?" - Maria Węglińska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Planowanie pracy dydaktycznej
Konspekt (scenariusz, projekt, plan)
Konspekt (plan) – czego?
Ogólna struktura konspektu
Tematyka, temat
Ośrodek tematyczny, ośrodek dzienny
Cele kształcenia
II. Planowanie w wybranych koncepcjach edukacyjnych
Planowanie w nauczaniu łącznym
Planowanie pracy w koncepcji integralnego wychowania i nauczania
Planowanie w integralnym kształceniu w klasach niższych
III. Planowanie pracy w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej
Planowanie pracy w przedszkolu
Planowanie pracy w szkole podstawowej specjalnej
Planowanie pracy w szkole masowej w świetle publikacji zwartych
Planowanie pracy w świetle wybranych artykułów
Struktura scenariuszy w świetle wybranych programów autorskich
Scenariusz zajęć według wybranych przewodników metodycznych
V. Zasady kształcenia
Klasyfikacja zasad kształcenia w ujęciu W. Okonia
Klasyfikacja zasad nauczania w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Zasady kształcenia integralnego w ujęciu W. Andrukowicza
V. Metody edukacyjne
Klasyfikacja metod nauczania –uczenie się w ujęciu W. Okonia
Klasyfikacja metod nauczania w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Podział metod nauczania w ujęciu B. Niemierki
Zmodyfikowany podział metod nauczania w ujęciu F. Bereźnickiego
Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w ujęciu R. Więckowskiego
Metody edukacji wczesnoszkolnej w ujęciu J. Kujawińskiego
Zmodyfikowany podział metod nauczania w ujęciu F. Szloska
Metoda jako continuum informacyjno-reformacyjne w ujęciu W. Andrukowicza
Metody aktywizujące proces uczenia się w ujęciu M. Taraszkiewicz
Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej w ujęciu J. Krzyżewskiej
Metody aktywizujące w ujęciu E. Brudnik, A. Moszyńskiej, B. Owczarskiej
Klasyfikacja dramy
VI. Formy organizacyjne
Formy organizacyjne w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Formy organizacyjne aktywności uczniów w ujęciu R. Więckowskiego
Formy organizacyjne lekcji w ujęciu M. Nagajowej
VII. Środki dydaktyczne
Typologia środków dydaktycznych w ujęciu W. Okonia
Podział środków kształcenia w ujęciu Cz. Kupisiewicza
Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu R. Więckowskiego
Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu B. Niemierki
Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu W. Andrukowicza
Zakończenie
Bibliografia