
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | mobi, epub |
Ilość stron: | 268 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301190781 |
Data: | 2025-04-02 |
Opis e-booka:
Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia wyniesione z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii.
W książce podejmuje takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można w efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
– jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
– jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
– jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
– jak kreować wspierające środowisko szkolne,
– jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
– jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów?
E-book „Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 74.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Podziękowania VII
Recenzje IX
Wstęp XIII
Rozdział 1. Cechy charakterystyczne stresu nauczyciela 1
Rozdział 2. Fizjologia stresu: co stres z nami robi 21
Rozdział 3. Lekcja w Londynie: stres w klasie 33
Rozdział 4. Przekonania, emocje, stres i nasza codzienność 47
Rozdział 5. Lęk i niepokój 71
Rozdział 6. Gniew: więcej niż frustracja 83
Rozdział 7. Plan zarządzania zachowaniem i pilnowania dyscypliny w klasie 99
Rozdział 8. Uczniowie trudni i sprawiający kłopoty: wyciąganie konsekwencji i oferowanie pomocy 129
Rozdział 9. Trudne klasy: reakcja kolegialna 151
Rozdział 10. Mentoring jako pomoc w rozwoju zawodowych umiejętności zarządzania zachowaniem 183
Rozdział 11. Pomoc koleżeńska: pomoc w stresie i wspieranie się nawzajem 205
Zakończenie 231
Załączniki 233
Bibliografia 243