pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Jak powstają wielkie strategie? I dlaczego nie wszystkie muszą być wielkie

Autor książki:

Wojciech Czakon

Dane szczegółowe:
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, PWE
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 322 s.
EAN: 9788320826319
ISBN: 978-83-2082-631-9
Data:2024-10-31
Cena wydawcy: 99.90 zł zapowiedź

Opis książki:

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, dostarcza aktualnej, sprawdzonej, użytecznej wiedzy o strategii biznesu. Zamiast wikłać czytelnika w szczegóły, zamiast rozbudzać wątpliwości, oferuje mapę dostępnej wiedzy, wyposaża w orientację w problematyce i ułatwia zrozumienie istoty rzeczy. Powstała w odpowiedzi na pytania zadawane przez menedżerów uczestników studiów MBA. Opiera się na światowej literaturze zarządzania strategicznego, która wprowadziła kluczowe pojęcia, badała ich użyteczność dla firm, krytycznie oceniała istniejącą wiedzę oraz dokonywała rzetelnego przeglądu wiedzy akademickiej o strategii.

Książka ma pełnić rolę podręcznika, dlatego zawiera liczne przykłady - zarówno bardziej rozbudowane, jak też ilustracyjne, ułatwiające zrozumienie treści. Na koniec każdego rozdziału autor przedstawia w punktach najważniejsze ustalenia. Dla łatwości odbioru układ części podporządkowano sekwencji: zrozumieć sytuację strategiczną - dokonać wyboru strategii - wybrać zachowania strategiczne - wdrożyć strategię. W idealnych warunkach strateg powinien procedować według takiej sekwencji. Idealne warunki występują jednak rzadko, zdarza się więc, że improwizacja zastępuje szczegółowe planowanie, a decyzje strategiczne są bardziej oparte na wyczuciu menedżera niż na wyniku drobiazgowych analiz. Dobrze jednak znać wymogi profesjonalnego zarządzania strategicznego, nawet jeśli nie zawsze mamy komfort sekwencji planowanie-działanie.

Książka "Jak powstają wielkie strategie? I dlaczego nie wszystkie muszą być wielkie" - Wojciech Czakon - oprawa miękka - Wydawnictwo Polskie Ekonomiczne, PWE. Książka posiada 322 stron i została wydana w 2024 r.