Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2021 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 248 s. |
Wymiar: | 237x168 mm |
EAN: | 9788328382350 |
ISBN: | 978-83-2838-235-0 |
Data: | 2021-09-23 |
Opis książki:
Unity jest zaawansowanym środowiskiem do tworzenia gier. Zapewnia możliwość projektowania grywalnych, świetnie wyglądających i pasjonujących gier. Dzięki temu, że Unity stworzono specjalnie w tym celu, projektant może się skupić na tym, co najważniejsze: na świetnej fabule i emocjonujących zwrotach akcji. Żmudne tworzenie kodu obsługującego podstawowe funkcje interfejsu, postaci czy sceny zostało ograniczone do minimum. Z takimi możliwościami rozpoczęcie pracy z Unity i napisanie pierwszej gry przychodzi naturalnie.
Ta książka jest praktycznym wprowadzeniem do tworzenia gier 2D w Unity. Dokładnie wyjaśniono w niej filozofię działania tego środowiska i zasady projektowania gier korzystających z silnika Unity. Starannie opisano takie zagadnienia jak arkusze duszków, dzielone kafelki i mapa kafelków. Omówiono również powiązane z Unity kanały dystrybucyjne, dzięki którym odkrywanie, kupowanie i sprzedawanie gier jest bardzo proste. Poszczególne zagadnienia zostały wyjaśnione za pomocą fragmentów kodu C#. Co prawda nie jest to podręcznik programowania w tym języku, jednak dzięki analizie poszczególnych przykładów, a także samodzielnym próbom modyfikowania i rozwijania kodu możesz poprawić również swoje umiejętności programowania w C#, używając go w praktyczny i konkretny sposób.
W książce między innymi:
- gruntowne wprowadzenie do pracy w Unity
- projektowanie interfejsu użytkownika
- budowa postaci i świata gry
- tworzenie niezbędnych skryptów, klas, koprocedur
- algorytmy sztucznej inteligencji do zastosowania w grach
Książka "Jak pisać świetne gry 2D w Unity" - Jared Halpern - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2021 r.