pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2016
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 240 s.
Wymiar: 135x205 mm
EAN: 9788324226399
ISBN: 978-83-2422-639-9
Data: 2016-06-06
Cena wydawcy: 39.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tom Jak analizować dyskurs? [...] ustanawia swoiste kompendium wiedzy o dyskursie i sposobach jego analizy, przydatne zarówno dla wykładowców prowadzących przedmioty z "dyskursem" w nazwie, jak i dla studentów różnych kierunków humanistycznych i społecznych, którzy w analizie dyskursu mogą odkryć ciekawą propozycję badawczą. [...] Książka składa się z 10 rozdziałów. Każdy z nich można czytać osobno jako odrębną propozycję teoretyczno-metodologiczną w analizie dyskursu. Warto jednak potraktować ją jako monografię, ponieważ propozycje te wzajemnie się oświetlają i uzupełniają. Tym, co łączy występujących w tomie językoznawców polonistów, slawistów i neofilologów z socjologami, jest sposób postrzegania dyskursu jako wielogłosowego i dialogicznego fenomenu o mocy kształtowania oblicza rzeczywistości społecznej. [...] Poziom opracowania należy ogólnie ocenić bardzo wysoko. [...] Widać także wyraźnie, że Autorzy są nie tylko zaawansowanymi badaczami dyskursu, ale - co może ważniejsze z punktu widzenia celu publikacji - doświadczonymi dydaktykami, których cechuje nieustanna troska o aktualność przekazywanej studentom wiedzy oraz jej powiązanie z ich aspiracjami edukacyjnymi i zawodowymi. Wartość poznawcza i przystępność analiz, atrakcyjność inspiracji teoretycznych oraz wyborów metodologicznych i pomysłów metodycznych zawartych w tym tomie została sprawdzona w toku codziennych zajęć akademickich. I jest to ich najlepsza rekomendacja.

z recenzji
dr hab. Magdaleny Steciąg, prof. UZ

Książka "Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne" - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2016 r.