iPhone. Programowanie dla początkujących (+ CD)
Paweł Niedzin, Bartosz Polender
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Poligraf |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 448 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788362752706 |
ISBN: | 978-83-6275-270-6 |
Data: | 2014-02-19 |
Opis książki:
Niniejsza książka powstała z myślą o wszystkich, którzy chcą nauczyć się podstaw pisania aplikacji dla urządzenia mobilnego jakim jest i Phone.Aby wyjaśnić czytelnikowi tajniki programowania obiektowego oraz zalety języka Objective-C, autorzy przedstawiają w książce bardzo szczegółowo opisane przykłady praktyczne, które zostały zgrabnie powiązane z łatwo przyswajalną wiedzą teoretyczną.
Jeśli interesujesz się rynkiem aplikacji mobilnych to zapewne wiesz, że programistów znających tajniki środowiska i OS SDK mamy w naszym pięknym kraju niewielu. Nic w tym dziwnego, skoro większość publikacji dotyczących tworzenia programów dla i Phonea, pisana jest w języku angielskim. Książka, którą trzymasz w dłoniach pozwoli Ci, drogi czytelniku, zaoszczędzić mnóstwo czasu, jaki musiałbyś spędzić na wertowaniu obcojęzycznych tekstów.
Bariery językowe to jednak nie jedyna przeszkoda w zdobyciu wiedzy potrzebnej do pisania aplikacji mobilnych dla systemu i OS. Nawet doświadczeni programiści, próbujący przedrzeć się przez gąszcz informacji, często napotykają na swojej drodze masę problemów biorących się choćby z nietypowej (np. w porównaniu z C++) składni języka Objective-C.
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania oraz zdobędziesz potrzebne informacje, dzięki którym nauczysz się samodzielnie programować i Phonea.
Oto niektóre z zagadnień omówionych w niniejszej publikacji: Środowisko pracy: Xcode, Interface Builder, i OS Symulator, Instruments Podstawy programowania obiektowego w języku Objective-C zmienne, metody, instrukcje warunkowe, pętle, klasy, obiekty...
Zagadnienia dotyczące: wzorca projektowego MVC, protokołów, delegacji Szablony aplikacji plus szczegółowe opisy wbudowanych metod Rozwiązywanie problemów czyli Debugowanie Tworzenie i obsługa tabel Różne widoki w jednej aplikacji oraz przekazywanie danych pomiędzy widokami (wzorzec singleton) Zapisywanie danych Obsługa wbudowanych kontrolek Projekt prostej Gry: Animacje Dźwięki Wykrywanie i obsługa dotyku Detekcja kolizji obiektów Praca z tablicami i słownikami danych
Książka "iPhone. Programowanie dla początkujących (+ CD)" - Paweł Niedzin, Bartosz Polender - oprawa miękka - Wydawnictwo Poligraf. Książka posiada 448 stron i została wydana w 2012 r.