pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Internet. Wczoraj, dziś i jutro (kaseta wideo)

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: miękka
Ilość stron: 24 s.
Wymiar: 120x200 mm
EAN: 9788301132590
ISBN: 83-01-13259-0
Data:2001-01-15
Cena wydawcy: 15.01 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Świetny film pokazujący początki, ekspansję i działanie sieci informacyjnej, która zmieniła oblicze świata przełomu XX i XXI tysiąclecia. Poznajemy wynalazcę "myszy" do komputera, zasady działania przeglądarek oraz ludzi, którzy tworzą Internet i z niego korzystają. Konsultacja: Adam Leszczyński MATERIAŁY POMOCNICZE DLA NAUCZYCIELI Do kogo adresowany jest film Program przeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej, a także dla tych uczniów szkół podstawowych, którzy korzystają z domowego komputera lub szkolnej pracowni informatycznej. Opowiada o wynalazku, który w wielkim stopniu odmienił świat i będzie decydował o tym, jak wyglądać ma przyszłość. Cele filmu Po obejrzeniu programu uczniowie powinni umieć: 1. wymienić przynajmniej trzy sposoby elektronicznej komunikacji oraz powiedzieć, kiedy zostały wynalezione, 2. podać przykłady (własne lub zaczerpnięte z filmu), w jaki sposób wynalazki w dziedzinie komunikacji zmieniły codzienne życie ludzi, 3. w najogólniejszym zarysie opisać, czym jest Internet, 4. podać przykłady (również własne lub omówione w filmie) przyszłych zastosowań nowych środków komunikacji - zwłaszcza Internetu. Treść filmu i jego przesłanie Program opowiada o internetowej rewolucji; o tym, czym jest Sieć, jak się ją stosuje, o jej historii i przyszłości. Przedstawia rozwój środków łączności, który doprowadził do powstania Internetu. Oglądamy kolejne wynalazki: telegraf, telefon oraz pierwsze komputery. Uczniowie mogą zrozumieć, jak wielki wysiłek włożył człowiek, aby porozumiewać się z innymi, przekraczając granice czasu i przestrzeni. Poznają wynalazcę "myszy" do komputera oraz ludzi dzisiaj pracujących nad rozwojem Sieci. Film posiada duże walory praktyczne: uczeń dowiaduje się, jakie są zasady korzystania z wyszukiwarek, co to są telekonferencje, gdzie znajdują się ośrodki decydujące o działaniu Internetu. Propozycje zajęć związanych z filmem 1. Odwiedziny w szkolnej (gminnej) pracowni internetowej Po obejrzeniu filmu odwiedzamy szkolną pracownię informatyczną albo pokazujemy uczniom podłączony do Sieci komputer. Uświadamiamy w ten sposób, że naprawdę Internet jest także w Polsce (a nie tylko gdzieś daleko), na wyciągnięcie ręki. Należy zademonstrować działanie poczty elektronicznej i pokazać, jak szybko wiadomości mogą być przesyłane z jednego komputera do drugiego. Ważną część lekcji powinna stanowić dyskusja - jak można wykorzystać Internet w codziennym życiu uczniów i ich rodzin (np. w odrabianiu lekcji). Najbardziej niekonwencjonalne idee są najciekawsze. 2. Mam pomysł! W filmie poznajemy wielu słynnych wynalazców, z Marconim i Bellem na czele. Pójdźmy tym tropem: niech uczniowie przeprowadzą "burzę mózgów" i sami wymyślą urządzenia elektroniczne. Uczeń powinien narysować wymyślone urządzenie i krótko je opisać. Powinien także wymyślić reklamę swojego wynalazku i zaprezentować ją przed całą klasą - która może potem dyskutować, czy chciałaby zobaczyć taki aparat w rzeczywistości (można także przeprowadzić głosowanie). Na zakończenie warto zrobić wystawę najciekawszych projektów. 3. Czy nowoczesne urządzenia są potrzebne Film ukazuje żywiołowy rozwój środków łączności. Czy istnieje jakaś alternatywa Zapytajmy uczniów, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby telefony, telewizja i komputery nie istniały Można przedyskutować z uczniami to, w jaki sposób zmieniłoby się ich życie (albo np. życie szkoły czy praca ich rodziców) bez tych wynalazków. Jak przekazywaliby wtedy wiadomości pomiędzy sobą W jaki sposób można by było ostrzegać ludzi np. przed powodzią czy innymi kataklizmami 4. Za kulisami Warto zorganizować wycieczkę do redakcji gazety (albo stacji telewizyjnej). Można też zaprosić kogoś, kto tam pracuje, i kto mógłby opowiedzieć w ciekawy dla uczniów sposób, jak taka praca wygląda. Uczniowie powinni się np. zapoznać z przygotowaniami do programu telewizyjnego albo dowiedzieć się, jak zaprojektować stronę internetową. Jeśli można odwiedzić np. rozgłośnię radiową albo lokalną telewizję, warto także, aby obejrzeli urządzenia techniczne potrzebne do nadawania programu.

Książka "Internet. Wczoraj, dziś i jutro (kaseta wideo)" - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN.