Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 216 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788372052797 |
ISBN: | 978-83-7205-279-7 |
Data: | 2009-09-01 |
Opis książki:
Joanna Nogieć - dr nauk ekonomicznych, absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny. Adiunkt w Katedrze Marketingu Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu oraz prodziekan ds. studiów II stopnia tejże uczelni. (od 2008 r.) Jako menadżer projektu MOPEM- Marketingu on-line - path to enter news markets uczestniczyła w powstawaniu kontentów e-learningowych z obszaru marketingu, odpowiada też za wdrażanie e-learningu w WSB we Wrocławiu.
Poza dorobkiem naukowo-badawczym ma również doświadczenia biznesowe wyniesione z pracy w domu mediowym i agencji reklamowej. Zaintersowania badawcze koncentruje wokół możliwości wykorzystania Internetu w szkole wyższej, a szczególności e-learningu i jakości kształcenia oferowanego zdalnie.
książka prezentuje stan i możliwości wykorzystania Internetu w działalności edukacyjnej szkolnictwa wyższego w polsce.
Proces posługiwania się Internetem przez środowisko akademickie przebiega etapowo i polega na:
-wykorzystywaniu serwisu www jako źródła informacji i reklamy uczelni,
-interaktywnym komunikowaniu się wszystkich uczestników procesu edukacyjnego,
-włączaniu Internetu do oferty edukacyjnej przez poszcxególne szkoły wyższe.
Internet nie tylko ułatwia zidentyfikowanie i zaspokojenie potrzeb studentów i kandydatów na studia w zakresie kształcenia akademickiego, ale jest także uznawany za narzędzie ułatwiające uczelnimom zdobycie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym. Medium to oferuje wielość dróg postępowania pomocnych w dobrym funkcjonowaniu uczelni, których rozpoznanie ma umożliwić lektura niniejszej książki.
Książka "Internet w szkole wyższej" - Joanna Nogieć - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu. Książka posiada 216 stron i została wydana w 2009 r.
Spis treści:
Rozdział 1. Kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce
1.1. Rozwój szkolnictwa wyższego w Polsce w świetle porównań europejskich
1.2. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w systemie edukacji
1.3. Specyfika zarządzania marketingowego w usługach edukacyjnych
1.3.1. Miejsce szkoły wyższej w otoczeniu
1.3.2. Wybór rynków docelowych oraz pozycjonowanie szkoły wyższej
1.4. Marketing mix w działalności szkoły wyższej
1.4.1. Satysfakcjonowanie beneficjentów usługi edukacyjnej
Rozdział 2. Możliwości wykorzystania Internetu w praktyce
2.1. Dostępność Internetu w polsce w świetle analiz statystycznych
2.1.1. Sylwetka internauty i kkryteria segmentacji klientów usług on-line
2.2 Sposoby wykorzystania Internetu przez szkoły wyższe
2.2.1. komunikacja zewnętrzna - poszukiwanie klientów i partnmerów
2.2.2. Serwisy internetowe uczelni wyższych
2.2.3. Komunikacja wewnętrzna - e-dziekanat
2.2.4. Istota e-edukacji
2.3. Przykłady wdrażania Internetu w działalności polskich szkół wyższych
Rozdział 3. Określenie popytu na usługi edukacyjne szkoły wyzszej oraz e-edukację w świetle badań pierwotnych
3.1. Klienci szkoły wyższej oraz ich zachowania
3.1.1.Potrzeba wiedzy a motywy podejmowania studiów
3.1.2. Typy studentów
3.2 Wdrażanie Internetu w bieżącą ofertę szkoły - poznanie oczekiwań studentów
3.2.1. Cel badania i hipotezy badawcze
3.2.2. Opis metody badań oraz próby badawczej, charakterystyka badanej próby
3.2.3. Stopień wykorzystania Internetu przez studentów
3.2.4. Kierunki wykorzystania Internetu przez studentów w zdobywaniu wiedzy
3.2.5. doświadczenie innych jednostek - badanie zapotrzebowania na e-edukację
3.3. Prognozowanie popytu w przyszłości - oczekiwania maturzystów odnośnie do e-edukacji
3.3.1. Cel badania i hipotezy badawcze
3.3.2. Opis metody badań oraz doboru próby badawczej, charakterystyka badanej próby
3.3.3.Zainteresowanie maturzystów Internetem
3.3.4. Determinanty wyboru szkoły wyższej przez maturzystów
3.4. Wnioski wynikające z przeprowadzonych badań dotyczących kreowania popytu z wykorzystaniem Internetu
Rozdział 4. Uwarunkowania podażowe wdrażania Internetu w działalność edukacyjną szkół wyższych
4.1. Budowanie przewagi konkurencyjnej w kontekście wdrażania Internetu
4.2. znaczenie czynnika ludzkiego w rozwoju e-edukacji
4.3. Zaangażowanie kadry naukowo-dydaktycznej w stosowanie Internetu w świetle badań empirycznych
4.3.1. Cel badania i hipotezy badawcze
4.3.2. Pois metody badań, charakterystyka badanej próby
4.3.3. wykorzystanie Internetu przez kadrę naukowo-dydaktyczną
4.4. Bariery we wdrażaniu Internetu w ofertę edukacyjną
4.4.1. Identyfikacja barier w świetle prowadzonych badań empirycznych
4.5 Problem zapewnienia jakości a wdrożenie Internetu
Zakończenie
Spis literatury