Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej
Jakub Żurawski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Księgarnia Akademicka |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 240 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788376380025 |
ISBN: | 978-83-7638-002-5 |
Data: | 2011-02-14 |
Opis książki:
Rozwój Internetu w Polsce zbiegł się w czasie z przeobrażeniami politycznymi dokonującymi się po upadku PRL-u. Po transformacji ustrojowej zaczęto w Polsce wprowadzać mechanizmy charakterystyczne dla demokracji parlamentarnych, doceniając przy tym znaczenie kampanii wyborczych dla osiągnięcia sukcesu wyborczego. Toteż nic dziwnego, że w 1997 roku po raz pierwszy wykorzystano w polskiej kampanii parlamentarnej Internet i od tego momentu kolejne kampanie toczyły się z jego udziałem.
O jego roli w kampaniach z lat: 1997, 2001, 2005 i 2007 pisano wcześniej, dlatego wszechstronna analiza Jakuba Żurawskiego nawiązuje do tych publikacji. Nowatorskim i oryginalnym zabiegiem autora było przeprowadzenie własnych badań internetowej kampanii parlamentarnej 2007 roku. Autor nazwał jestudium przypadku" i istotnie czytelnik książki otrzymuje obszerne studium, zawierające odniesienia do treści witryn wyborczych komitetów wyborczych, niektórych blogów oraz informacji zamieszczanych na trzech portalach informacyjnych: Interia.pl, Onet.pl, i Wirtualna Polska. Wyniki analizy zostały przedstawione w sposób jasny, przejrzysty, zostały wzbogacone tabelami i ilustracjami, potwierdzając wielką sumienność i rzetelność badawczą autora oraz trafność formułowanych przezeń sądów.
Książka "Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej" - Jakub Żurawski - oprawa miękka - Wydawnictwo Księgarnia Akademicka. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2010 r.