Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 170 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788376541105 |
ISBN: | 978-83-7654-110-5 |
Data: | 2012-10-23 |
Opis książki:
Prezentowana książka Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego porusza problem relacji między współczesną kulturą a nowoczesnymi mediami masowymi ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Autor wykorzystał koncepcję imperializmu kulturowego do opisania zjawisk z pola kultury oraz mediów rozważając przydatność owej teorii dla współczesnych analiz kulturoznawczych i medioznawczych. Sfera kultury od zawsze ściśle związana była z międzyludzką komunikacją. Jakiekolwiek zmiany w sposobie komunikowania wywierają wpływ na kształt kultury. Pojawienie się mediów tradycyjnych prasa radio telewizja umożliwiło komunikowanie w skali masowej co zaowocowało daleko idącymi zmianami w szeroko rozumianej kulturze. Pojawienie się najmłodszego medium masowego Internetu zrewolucjonizowało owe zmiany nadając im jednocześnie większe tempo. Niniejszy tekst dotyczy analizy procesów leżących u podstaw współczesnej zmiany kulturowej oraz kierunków tejże zmiany. W pracy poruszono problem ekonomiczno-politycznych oraz historycznych determinantów współczesnej komunikacji. Książka prezentuje kulturowy rodowód Internetu i opisuje zagadnienia z zakresu rynku nowoczesnych mediów masowych zwłaszcza nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Książka "Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego" - Piotr Pawlak - oprawa miękka - Wydawnictwo Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Książka posiada 170 stron i została wydana w 2012 r. Cena 36.93 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.