pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją

Autor książki:

Mariola Ciszewska-Mlinaric

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: POLTEXT
Rok wyd.: 2020
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 258 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381750097
ISBN: 978-83-8175-009-7
Data: 2020-04-09
Cena wydawcy: 64.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery. Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi. Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia. Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Książka "Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją" - Mariola Ciszewska-Mlinaric (red.) - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo POLTEXT. Książka posiada 258 stron i została wydana w 2020 r.