pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Integracyjny system kształcenia dzieci niepełnosprawnych w młodszym wieku szkolnym w województwie opolskim. Seria: Studia i monografie 519

Autor książki:

Mariusz Garbiec

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 395 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788373956506
ISBN: 978-83-7395-650-6
ISSN: 1233-6408
Data: 2015-08-14
Cena wydawcy: 38.85 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży z odchyleniami od normy do zwykłych szkół i innych placówek oświatowych, umożliwiających im wzrastanie w gronie zdrowych rówieśników. W tym kontekście integracyjna forma edukacji jest postrzegana jako nowy model oświaty, ma być przeciwieństwem segregacji, formą alternatywą dla rozdziału pedagogiki ogólnej od specjalnej oraz izolowania dzieci niepełnosprawnych od zdrowych.

Niniejsza publikacja pozwoli na uzyskanie wiedzy dotyczącej: interdyscyplinarnego ujęcia integracji, jej wielorakich znaczeń i płaszczyzn postrzegania; koncepcji, w jakich było rozpatrywane integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych; różnic w modernistycznym i postmodernistycznym rozumieniu kategorii „inności” będącej cechą wyróżniającą z danej grupy, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych; spotykanych obecnie typologii niepełnosprawności; rozwoju kształcenia integracyjnego w Polsce oraz doświadczeń integracyjnych w innych krajach Europy i świata; instytucjonalnego i strukturalnego wymiaru realizacji kształcenia integracyjnego; celów i zadań kształcenia integracyjnego zawartych w Podstawie programowej I etapu edukacyjnego; miejsca i znaczenia planów oraz programów kształcenia integracyjnego; funkcji i pełnionych l przez nauczyciela ról oraz znaczenie jego właściwego przygotowania w zakresie realizacji procesu kształcenia dzieci niepełnosprawnych; sytuacji ucznia niepełnosprawnego w środowisku szkolnym oraz aspektów jego funkcjonowania.

W książce podano także bogate informacje dotyczące: infrastruktury szkolnictwa integracyjnego; kadry pedagogicznej realizującej założenia integracyjnego systemu kształcenia; wykorzystywanych przez nauczycieli programów nauczania i podręczników kształcenia zintegrowanego stosowanych w nauczaniu integracyjnym; sposobów prowadzenia zajęć w oddziałach integracyjnych, uwzględniające specyficzne potrzeby uczniów niepełnosprawnych oraz zagadnienia dotyczące współpracy nauczycieli z rodzicami uczniów; postaw, jakie reprezentują rodzice wobec dzieci zdrowych i niepełnosprawnych uczących się w klasach integracyjnych; sposobów funkcjonowania oraz rodzajów zachowań przejawianych przez uczniów niepełnosprawnych i pełnosprawnych oraz stosunku nauczycieli do swoich uczniów w badanych klasach integracyjnych; rodzaju postaw reprezentowanych przez uczniów w klasie integracyjnej wobec jednostek niepełnosprawnych oraz dylematów nauczycieli prowadzących i wspomagających w zakresie efektów osiąganych w nauczaniu integracyjnym.

Publikacja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców - do dyrektorów szkół, nauczycieli, decydentów oświatowych, rodziców uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych, a także studentów. Treści w niej zawarte pozwolą Czytelnikom nabrać przekonania o szczególnym znaczeniu idei wspólnego kształcenia uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych w środowisku otwartym, a tym samym pozyskać ich jako gorących orędowników integracji, wprowadzających do rzeczywistości jej założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne.

Książka "Integracyjny system kształcenia dzieci niepełnosprawnych w młodszym wieku szkolnym w województwie opolskim. Seria: Studia i monografie 519" - Mariusz Garbiec - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Książka posiada 395 stron i została wydana w 2015 r.