Instytucjonalne uwarunkowania społecznej odpowiedzialności biznesu
Robert Kudłak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 144 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323233589 |
ISBN: | 978-83-2323-358-9 |
Data: | 2018-10-20 |
Opis książki:
Monografia ma charakter teoretyczny i jest próbą określenia wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na zaangażowanie przedsiębiorstwa w dobrowolne działania społeczne i środowiskowe, które są definiowane jako społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). W szczególności praca analizuje wpływ uwarunkowań instytucjonalnych towarzyszących różnym modelom kapitalizmu w krajach wysoko rozwiniętych na poziom zaangażowania przedsiębiorstw w CSR. Wykorzystuje przy tym ekonomiczną teorię osobistej motywacji Freya do wyjaśnienia wpływu tychże uwarunkowań na motywację menedżerów do podejmowania działań o charakterze społecznie odpowiedzialnym. W monografii zaprezentowane zostały również mechanizmy instytucjonalne prowadzące do globalnego rozprzestrzeniania się praktyk organizacyjnych z zakresu CSR.
Książka "Instytucjonalne uwarunkowania społecznej odpowiedzialności biznesu" - Robert Kudłak - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 144 stron i została wydana w 2018 r.