pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Inny sposób myślenia o edukacji. Metaforyczne narracje (+ CD)

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 270 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088047
ISBN: 978-83-7308-804-7
Data: 2007-10-02
Cena wydawcy: 44.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowych i egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.
Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia – ekspresja – twórczość – metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.
v Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych

Książka "Inny sposób myślenia o edukacji. Metaforyczne narracje (+ CD)" - Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 270 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Wstęp

Część I.

Teoretyczne podstawy

Edukacja z wyobraźnią

Wyobraźnia – „Prawdziwa”, „Dobra”, „Piękna”

Ekspresja

Twórczość – czteroaspektowy paradygmat interpretacji

Twórczość jako wytwór

Twórczość jako proces

Twórczość w aspekcie podmiotowym – osoba twórcy

Twórczość w aspekcie czynników wpływających na proces tworzenia

Koncepcje twórczości wypracowane na gruncie psychologii humanistycznej

Metafora – bycie widzialnego i niewidzialnego

Część II.

Metodologiczne podstawy badań

Założenia metodologiczne

Cel, przedmiot i problem badań

Styl badawczy

Strategia badawcza

Oznaki

Metody

Organizacja i przebieg badania

Czas i miejsce

Charakterystyka badanej grupy

Materiał badań i forma jego prezentacji

Część III.

Analiza wyników badań własnych

Wprowadzenie

Ekspresje werbalne

Wywiad z Jerzym Stuhrem – wybitnym aktorem, reżyserem, scenarzystą, pedagogiem, rektorem PWST w Krakowie

Realizacje studentów

Ekspresje plastyczne

Wywiad z Tomaszem Sętowskim – artystą malarzem, przedstawicielem „realizmu magicznego”

Realizacje studentów

Ekspresje muzyczne

Wywiad z Zygmuntem Staszczykiem – założycielem i liderem zespołu T.Love

Realizacje studentów

Ekspresje multimedialne, filmowe, teatralne

Wywiad z Kazimierzem Madejem – artystą malarzem, scenografem, aktorem, reżyserem

Realizacje studentów

Zakończenie

Bibliografia