Inny sposób myślenia o edukacji. Metaforyczne narracje (+ CD)
Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 270 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373088047 |
ISBN: | 978-83-7308-804-7 |
Data: | 2007-10-02 |
Opis książki:
Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowych i egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.
Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia – ekspresja – twórczość – metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.
v Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych
Książka "Inny sposób myślenia o edukacji. Metaforyczne narracje (+ CD)" - Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 270 stron i została wydana w 2007 r.
Spis treści:
Część I.
Teoretyczne podstawy
Edukacja z wyobraźnią
Wyobraźnia – „Prawdziwa”, „Dobra”, „Piękna”
Ekspresja
Twórczość – czteroaspektowy paradygmat interpretacji
Twórczość jako wytwór
Twórczość jako proces
Twórczość w aspekcie podmiotowym – osoba twórcy
Twórczość w aspekcie czynników wpływających na proces tworzenia
Koncepcje twórczości wypracowane na gruncie psychologii humanistycznej
Metafora – bycie widzialnego i niewidzialnego
Część II.
Metodologiczne podstawy badań
Założenia metodologiczne
Cel, przedmiot i problem badań
Styl badawczy
Strategia badawcza
Oznaki
Metody
Organizacja i przebieg badania
Czas i miejsce
Charakterystyka badanej grupy
Materiał badań i forma jego prezentacji
Część III.
Analiza wyników badań własnych
Wprowadzenie
Ekspresje werbalne
Wywiad z Jerzym Stuhrem – wybitnym aktorem, reżyserem, scenarzystą, pedagogiem, rektorem PWST w Krakowie
Realizacje studentów
Ekspresje plastyczne
Wywiad z Tomaszem Sętowskim – artystą malarzem, przedstawicielem „realizmu magicznego”
Realizacje studentów
Ekspresje muzyczne
Wywiad z Zygmuntem Staszczykiem – założycielem i liderem zespołu T.Love
Realizacje studentów
Ekspresje multimedialne, filmowe, teatralne
Wywiad z Kazimierzem Madejem – artystą malarzem, scenografem, aktorem, reżyserem
Realizacje studentów
Zakończenie
Bibliografia