Tytuł książki:
Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych
Autor książki:
Anna Pluskota
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 240 s. |
Wymiar: | 160x230 mm |
EAN: | 9788323135036 |
ISBN: | 978-83-2313-503-6 |
Data: | 2016-02-17 |
Cena wydawcy: 38.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowości zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem. Odnosząc się krytycznie do dominującej obecnie praktyki interwencji kompensacyjnych i receptywnych działań pomocowych Autorka proponuje szerzej wykorzystywać edukację dorosłych w rozpoznawaniu zasobów tkwiących w środowisku i wykorzystywać je dla celów inkluzji społecznej. Książka autorstwa A. Pluskoty ma charakter interdyscyplinarny. Wyrasta z umiejętnego połączenia współczesnej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Po opublikowaniu - jak prognozuję - stanie się ważną pozycją na liście lektur socjologów, psychologów społecznych, pedagogów i andragogów. Może być również stosowana w praktyce i stanowić teoretyczne wsparcie dla polityki społecznej wobec środowisk i zbiorowości zmarginalizowanych i zagrożonych społecznym wykluczeniem.Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Malewskiego
Książka "Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych" - Anna Pluskota - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2015 r.