pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych

Autor książki:

Anna Pluskota

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 240 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788323135036
ISBN: 978-83-2313-503-6
Data: 2016-02-17
Cena wydawcy: 38.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowości zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem. Odnosząc się krytycznie do dominującej obecnie praktyki interwencji kompensacyjnych i receptywnych działań pomocowych Autorka proponuje szerzej wykorzystywać edukację dorosłych w rozpoznawaniu zasobów tkwiących w środowisku i wykorzystywać je dla celów inkluzji społecznej. Książka autorstwa A. Pluskoty ma charakter interdyscyplinarny. Wyrasta z umiejętnego połączenia współczesnej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Po opublikowaniu - jak prognozuję - stanie się ważną pozycją na liście lektur socjologów, psychologów społecznych, pedagogów i andragogów. Może być również stosowana w praktyce i stanowić teoretyczne wsparcie dla polityki społecznej wobec środowisk i zbiorowości zmarginalizowanych i zagrożonych społecznym wykluczeniem.

Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Malewskiego

Książka "Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych" - Anna Pluskota - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2015 r.