Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 221 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373065406 |
ISBN: | 978-83-7306-540-6 |
Data: | 2012-05-24 |
Opis książki:
Autor prezentuje kognitywny i aplikacyjny potencjał podejścia behawioralnego w ekonomii i naukach społecznych. Potencjał ten leży głównie w możliwościach teoretycznych i metodologicznych pojęć i metod behawioralnych, a zwłaszcza badań eksperymentalnych. Jednym z pól aplikacji mogłyby być m.in. refleksje nad podejmowaniem decyzji i poszukiwaniem informacji w realiach konkretnego życia człowieka. Na przykład, można sformułować szczegółowe pytania odnoszące się do sytuacji wyboru zawodu/powołania: Ile alternatywnych zawodów bierze pod uwagę student lub absolwent, wybierając swoją drogę życiową? Jakie procesy kognitywne i emocjonalne zachodzą podczas podejmowania decyzji dotyczących wyboru zawodu? Jakiego rodzaju inwestycje podejmuje student lub absolwent, poszukując potrzebnych mu informacji? W jakim stopniu wybór zawodu jest decyzją ekonomiczną i egzystencjalną? Odpowiedź na te pytania dałaby nam orientację pomocną w rozważaniach ontologicznych. episte nielogicznych i metodologicznych, mogących posłużyć stworzeniu ram teoretycznych mających praktyczne zastosowanie w doradztwie karier i w polityce gospodarczej. Wybór zawodu bowiem powinien być interpretowany jako decyzja ekonomiczna o długofalowych społeczno-ekonomicznych konsekwencjach - nie tylko dla danej osoby, ale także dła jej rodziny, społeczności lokalnej, pracodawcy, dla regionu, kraju i makrostruktur, na przykład Unii Europejskiej.
Książka "Informacja i decyzjaw ekonomii behawioralnej" - Adam Biela - oprawa miękka - Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe KUL. Książka posiada 221 stron i została wydana w 2011 r. Cena 32.61 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.