Informacja – dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania
Marcin Krzesaj, Anna Jańdziak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 222 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373959781 |
ISBN: | 978-83-7395-978-1 |
Data: | 2022-12-02 |
Opis książki:
Książka, jest uhonorowaniem dorobku naukowego Profesora Adama Czerwińskiego, a zarazem podziękowaniem za lata współpracy ze strony pracowników oraz władz Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Opolskiego. Książka Informacja – dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania jest zarazem kontynuacją dwóch poprzednich monografii z tego cyklu. W poprzednich edycjach podjęto dyskusję dotyczącą charakteru informacji jako dobra. Rozważania potwierdziły, że z jednej strony należy ona do kategorii dó publicznych, a z drugiej strony tzw. produkty informacyjne mają wszelkie cechy dó prywatnych. Tematyka monografii jubileuszowej oscyluje wokół nowych wyzwań umożliwiających selektywne działania wobec informacji publicznej lub prywatnej i obejmuje m.in. zagadnienia: roli informacji w kreowaniu smart city, dostępności różnych źródeł informacji w kontekście ich wykorzystania i kategoryzacji, zagrożeń dla informacji w społeczeństwie informacyjnym, zarządzania informacją, innowacjami i jej jakością, prawnych uwarunkowań dostępu do informacji publicznej i publicznoprawnej. Prezentowane zagadnienia stały się punktem wyjścia niniejszej monografii, która została podzielona na sześć rozdziałów. […]
Praca podejmuje problematykę dotyczącą zarówno społeczeństwa informacyjnego, jak i samej informacji. Mam jednak nadzieję, że stanie się ona źródłem inspiracji twórczych oraz doskonałym przyczynkiem do dalszych badań i kolejnych publikacji.
/Ze wstępu/
Marcin Krzesaj
Książka "Informacja – dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania" - Marcin Krzesaj, Anna Jańdziak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Książka posiada 222 stron i została wydana w 2022 r. Cena 22.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.