pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Infografika w prasie i Internecie

Autor książki:

Przemysław Szews

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 198 s.
Wymiar: 150x210 mm
EAN: 9788381427371
ISBN: 978-83-8142-737-1
Data: 2020-05-22
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika PRESS dwóch gazet codziennych - Faktu i Gazety Wyborczej - oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych.

*
Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat.

Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego

Książka "Infografika w prasie i Internecie" - Przemysław Szews - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 198 stron i została wydana w 2020 r.