Indywidualne teorie nauczycieli. Geneza, badanie, kształtowanie
Krzysztof Polak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 146 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323312598 |
ISBN: | 83-233-1259-1 |
Data: | 2001-01-13 |
Opis książki:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli praktyków, doradców metodycznych, studentów, nauczycieli akademickich i tych wszystkich, którzy interesują się problemami relacji pomiędzy konstrukcjami poznawczymi ludzi (w szczególności zaś nauczycieli) a ich działaniem w konkretnych sytuacjach zawodowych. Opierając się na teorii konstruktów osobistych i teorii schematów społecznych, autor opisuje mechanizm tworzenia i rozmaite sposoby uzewnętrzniania się indywidualnych systemów struktur poznawczych, nazywanych teoriami indywidualnymi. Prezentuje wyniki badań realizowanych z wykorzystaniem metod jakościowych, głównie metody biograficznej. Obiektem szczególnego zainteresowania czyni jezyk nauczycieli i style ich praktycznego działania. Kontruuje też zarys modelu takiego kształcenia nauczycieli, które sprzyjałoby nabywaniu przez studentów podstaw ich indywidualnych teorii, związanych z zawodem nauczycielskim.
Książka "Indywidualne teorie nauczycieli. Geneza, badanie, kształtowanie" - Krzysztof Polak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.