Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 192 s. |
Wymiar: | 170x238 mm |
EAN: | 9788377848371 |
ISBN: | 978-83-7784-837-1 |
Data: | 2016-08-31 |
Opis książki:
Po przedwojennym czasie "romantycznych olimpiad" powojenne stadiony i areny olimpijskie były coraz częściej miejscem rywalizacji nie tylko sportowej. Areny igrzysk zaczęły służyć także jako przestrzeń do manifestacji konfliktów społecznych i politycznych, zwłaszcza w związku z odzyskiwaniem wolności przez dawne państwa kolonialne, powstaniem Izraela, przejawami rasizmu i - oczywiście - "zimną wojną". Poza aspektem sportowym i społeczno-politycznym na kształt i charakter olimpiad tamtego czasu wpływał także aspekt technologiczny. Na większości tych zawodów największe znaczenie miała już telewizja, choć i radio, i prasa dzielnie broniły swojego terytorium. Oddajemy w ręce Czytelników drugi tom trylogii olimpijskiej, w którym badacze z różnych ośrodków akademickich i specjaliści w różnych dziedzinach łączą się w refleksji nad medialnym fenomenem igrzysk olimpijskich, udowadniając, że starożytna idea widowiska sportowego wskrzeszona przez barona Pierre a de Coubertina fascynuje nieprzerwanie od ponad stu lat, a emocje związane z rywalizacją pozostają żywe, także dzięki przekazom medialnym.
Książka "Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984" - praca zbiorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2016 r. Cena 29.93 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.