Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 208 s. |
Wymiar: | 165x230 mm |
EAN: | 9788328317703 |
ISBN: | 978-83-2831-770-3 |
Data: | 2016-01-12 |
Opis książki:
Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush... Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i... wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, niezależnie od systemu operacyjnego, a do ich uruchomienia wystarczy jedynie przeglądarka. Zbudowanie takiej gry jest proste - wystarczy sprawny duet HTML5 i Java Script.
Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i Java Script, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek j Query i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza. Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji.
Spróbuj swoich sił i zrealizuj pomysły na własną grę!
Książka "HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript" - Karl Bunyan - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 208 stron i została wydana w 2015 r.