Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice - rozpoznania - perspektywy
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 180 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788381422314 |
ISBN: | 978-83-8142-231-4 |
Data: | 2019-04-03 |
Opis książki:
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa.
Tom jest zapisem wielowątkowej dyskusji toczonej z dwóch perspektyw - konstruktywistycznej i kognitywistycznej - wokół dzieciństwa jako zespołu dziecięcych doświadczeń, przeżyć i działań. Obecna w książce idea podejścia jakościowego potwierdza po raz kolejny, że zainteresowanie dziecięcymi znaczeniami nie ma prostych odniesień do zagadnień podejmowanych w tradycji ilościowych badań pedagogicznych.
Książka "Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice - rozpoznania - perspektywy" - praca zbiorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 180 stron i została wydana w 2019 r. Cena 38.45 zł. Zapraszamy na zakupy!