pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Homo videns. Telewizja i postmyślenie. Seria: Communicare

Autor książki:

Giovanni Sartori

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 132 s.
Wymiar: 135x205 mm
EAN: 9788323503989
ISBN: 978-83-2350-398-9
Data: 2008-01-14
Cena wydawcy: 23.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Profesor Giovanni Sartori jest włoskim politologiem, medioznawcą i filozofem, emerytowanym wykładowcą Uniwersytetu we Florencji oraz amerykańskiego Columbia University w Nowym Jorku. Opublikował m.in: Politica: logica e metodo in scienze sociali (1979), Teoria dei partiti e caso italiano (1982), Ingegneria constituzionale comparata (1996), Pluralismo, multiculturalismo e estranei (2002). Po polsku ukazała się Teoria demokracji (1994).
Książka jest spojrzeniem na człowieka żyjącego w czasach rewolucji multimedialnej. Autor analizuje wpływ telewizji na życie człowieka, zwłaszcza w sferze polityki i demokracji. Omawia dominację tego, co widzialne, nad tym, co zrozumiałe. Porusza problem formowania się opinii publicznej i rolę sondaży opinii publicznej, wpływu telewizji na wyborców i rządzących, a także na uprawianie polityki. Telewizja jest dla niego nie tylko środkiem komunikacji, lecz także narzędziem, które tworzy nowy typ istoty ludzkiej - homo videns.
Książka kończy się "Aneksem", który autor wprowadził do drugiego wydania włoskiego pod wpływem polemik i dyskusji, jakie toczyły się w świecie nauki zachodniej po opublikowaniu jej pierwszego wydania.

*
"Niezależnie od tego, czy Sartori ma całkowicie rację, [...] wyraża on lęki i obawy pojawiające się w wielu pracach zajmujących się wpływem nowoczesnych mediów na człowieka, społeczeństwo i kulturę. Rzut oka na otaczającą nas rzeczywistość, a zwłaszcza umykające rozsądkowi wydarzenia na naszej, skłaniają do podzielania owych lęków i obaw".
z recenzji Macieja Mrozowskiego
"Nie tylko [...] wiedzy, ale i umiejętności operowania nią, wpisywania jej dyskretnie i sugestywnie w tok polemicznego, eseistycznego wywodu można autorowi zazdrościć. Przede wszystkim podkreślić jednak należy przekrojowość, syntetyczność tego ujęcia współczesnej problematyki medialnej, jakie Sartori proponuje. Oraz oparcie tego ujęcia na fundamentalnych przesłankach filozoficznych i kulturologicznych [...]".
z recenzji Andrzeja Mencwela

Książka "Homo videns. Telewizja i postmyślenie. Seria: Communicare" - Giovanni Sartori - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 132 stron i została wydana w 2007 r.