Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | sensus |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 176 s. |
Wymiar: | 140x208 mm |
EAN: | 9788324632305 |
ISBN: | 978-83-246-3230-5 |
Data: | 2011-08-03 |
Opis książki:
Gdy wszystko staje się towarem, znaczenia nabiera umiejętność tworzenia i dostarczania wartości. Oznacza to zdolność do myślenia kreatywnego i budowania czegoś nowego Edward de Bono- Można kupić uznanie, ale nie pasję
- Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz
- Jeśli zaakceptujesz ból, to będziesz mniej cierpiał
- Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia
- Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz
- Wyprzedzaj kulturę, tworząc kulturę
Człowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności. Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.
Skąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie Popatrz na innych. Nie będą zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie pojawiają się przełomowe idee Co je inspiruje Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie własną kreatywnością
Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh Mac Leod był młodym, próbującym się wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (Gaping Void) i stały się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj Mac Leod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.
- Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby stał się bardziejuser friendly", sprawi jedynie, że ludziom będzie się mniej podobał.
- Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostanieszodkryty" przez jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi się powoli i w bólach.
- Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.
- Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy Zrób to dla siebie!
Książka "Homo creativus. 40 technik podkręcania umysłu" - Hugh MacLeod - oprawa miękka - Wydawnictwo sensus. Książka posiada 176 stron i została wydana w 2011 r.