pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media

Dane szczegółowe:
Wydawca: Korporacja HA!ART
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 176 s.
Wymiar: 160x200 mm
EAN: 9788362574094
ISBN: 978-83-6257-409-4
Data: 2011-12-07
pozycja niedostępna

Opis książki:

Bohaterowie tego tomu to spadkobiercy literackich awangard XX wieku i zarazem pionierzy czegoś, co dopiero nadchodzi. Już trzy dekady temu, bez jałowych pytań, czy komputer uśmierci książkę, postanowili na własną rękę to sprawdzić. Podczas wyprawy po nowe sposoby opowiadania w cyfrowym medium, dokonali cichej rewolucji, której pełnych rozmiarów jeszcze nie znamy. Powrócili też z dobrą nowiną dla czytelnika przyszłości: nowe media nie zabijają książki. Hipertekst ją odmładza i ocala. Hipertekst literacki: utwór, który rozgałęzia się lub działa na żądanie. Narracja i fabuła nie układają się w jednorodnej linii, lecz tworzą sieć relacji, którą czytelnik przemierza, dokonując wyboru kierunku lektury.
Znane techniki narracyjne, jak analepsis czy prolepsis (cofanie się lub wyprzedzanie sekwencji zdarzeń) wzbogacone są w hipertekście literackim, dzięki np. programowaniu komputerowemu, o szereg dodatkowych mechanizmów, które czynią tekst jeszcze bardziej złożonym, niejednoznacznym i niewyczerpywalnym, czyniąc zeń swoisty kłębek światów możliwych, alternatywnych zakończeń i ślepych odnóg.

Książka "Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media" - oprawa miękka - Wydawnictwo Korporacja HA!ART. Książka posiada 176 stron i została wydana w 2011 r.