Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Korporacja HA!ART |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 176 s. |
Wymiar: | 160x200 mm |
EAN: | 9788362574094 |
ISBN: | 978-83-6257-409-4 |
Data: | 2011-12-07 |
Opis książki:
Bohaterowie tego tomu to spadkobiercy literackich awangard XX wieku i zarazem pionierzy czegoś, co dopiero nadchodzi. Już trzy dekady temu, bez jałowych pytań, czy komputer uśmierci książkę, postanowili na własną rękę to sprawdzić. Podczas wyprawy po nowe sposoby opowiadania w cyfrowym medium, dokonali cichej rewolucji, której pełnych rozmiarów jeszcze nie znamy. Powrócili też z dobrą nowiną dla czytelnika przyszłości: nowe media nie zabijają książki. Hipertekst ją odmładza i ocala. Hipertekst literacki: utwór, który rozgałęzia się lub działa na żądanie. Narracja i fabuła nie układają się w jednorodnej linii, lecz tworzą sieć relacji, którą czytelnik przemierza, dokonując wyboru kierunku lektury.
Znane techniki narracyjne, jak analepsis czy prolepsis (cofanie się lub wyprzedzanie sekwencji zdarzeń) wzbogacone są w hipertekście literackim, dzięki np. programowaniu komputerowemu, o szereg dodatkowych mechanizmów, które czynią tekst jeszcze bardziej złożonym, niejednoznacznym i niewyczerpywalnym, czyniąc zeń swoisty kłębek światów możliwych, alternatywnych zakończeń i ślepych odnóg.
Książka "Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media" - oprawa miękka - Wydawnictwo Korporacja HA!ART. Książka posiada 176 stron i została wydana w 2011 r.