pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Hermeneutyka gier wideo

Autor książki:

Michał Kłosiński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Instytut Badań Literackich PAN
Rok wyd.: 2018
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 307 s.
Wymiar: 231x142 mm
EAN: 9788365832917
ISBN: 978-83-6583-291-7
Data: 2018-07-25
Cena wydawcy: 42.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo - hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną ramę publikacji wyznacza filozoficzna hermenutyka Paula Ricoeura - sposób myślenia o tekście jako nieustannym procesie rozumienia. Ricoeurowska hermeneutyka rozszerzona zostaje przez Autora o teorie utopii; ważnym elementem wywodu jest też analiza zaburzania procesu immersji. Choć Autor porusza tematy bliskie game studies, już we stępie możemy przeczytać, że zadaniem Hermeneutyki gier wideo jest przede wszystkim poszukiwanie nowych języków krytycznych możliwych do zastosowania w analizie gier. Hermeneutyka gier wideo w udany sposób łączy to, co w dyskusji wokół gier dobrze znane, z tematami w game studies poruszanymi sporadycznie. W połączeniu z krytycznym zmysłem Autora prowadzi to do inspirującego efektu, który wpisuje się nie tylko w studia nad pojedynczym medium, ale też w dyskusje dotyczące najszerzej rozumianej humanistyki. Autor - wykraczając poza trybalizm studiów nad grami - nie tylko krytycznie analizuje problemy stwarzane przez gry, ale też proponuje perspektywę pozwalającą szukać z ich wsparciem rozwiązań.

Dr hab. Mirosław Filiciak, prof. SWPS

Książka "Hermeneutyka gier wideo" - Michał Kłosiński - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Instytut Badań Literackich PAN. Książka posiada 307 stron i została wydana w 2018 r.