Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | PAN Komitet Prognoz Polska 2000 Plus |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 231 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788392398066 |
ISBN: | 83-923980-6-8 |
Data: | 2007-10-29 |
Opis książki:
Każdy z nas ma swój świat, ma też często jego wizję przyszłości - pożądną. To samo dotyczy państw, grup społecznych, partii politycznych, wielkich korporacji, organizacji międzynarodowych itp.. Są więc różne światy - te istniejące i te oczekiwane czy pożądane. Poprzez swoje wizje, decyzje i działania wszyscy aktorzy grają o przyszłe światy, pasujące do ich wyobrażeń, życzeń i interesów. Wypadkowa tych gier jest złożona wielce oraz trudno przewidywalna. Jednak znając trendy cywilizacyjne, technologiczne i inne, mając umiejętności prognozowania oraz metody i środki działania można przyszłość w jakiejś mierze współkształtować. Przeto ludzkie gry prowadzą do utopii i wizji do strategii i celowych działań. Obecnie gra idzie o społeczeństwo wiedzy, o globalizację, o hegemonię w świecie, o demokrację - o przyszłe światy na tej samej planecie.
Książka "Gry o przyszłe światy" - Lech W. Zacher - oprawa miękka - Wydawnictwo PAN Komitet Prognoz Polska 2000 Plus.
Spis treści:
- Myślenie o przeszłości
- Orientacje prospektywne jako gra - poglądy, prognozy, wizje
- Utopijność i pożytki z niej płynące dla gier między ludźmi i organizacjami
- Myślenie prospektywne dla praktyki politycznej (Raporty CIA)
2. SPOŁECZEŃSTWO - GRY O LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ LUDZI I ICH ZBIOROWOŚCI
- Powiększona przestrzeń społeczna jako obszar gry
- Zarządzanie, rządzenie, demokracja jako element organizacji społeczeństw
- Etykietowanie przyszłych społeczeństw, czyli gra etykietami
- Gra o wszystko
- Świat w obliczu zmian
Skrót w języku angielskim