Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 336 s. |
Wymiar: | 130x205 mm |
EAN: | 9788326442827 |
ISBN: | 978-83-2644-282-7 |
Data: | 2013-07-02 |
Opis książki:
Gry komputerowe stanowią fenomen technicznego, kulturowego i artystycznego rozwoju społeczeństwa informacyjnego, łączący w sobie elementy literatury, filmu, muzyki i sztuki plastycznej. Ich status prawny wciąż jednak nie jest precyzyjnie określony i budzi wiele wątpliwości.W książce omówiono m.in. takie zagadnienia jak: - proces ewolucji gier komputerowych, - cechy charakterystyczne gier komputerowych, wyróżniające je spośród innych utworów multimedialnych, - ?sprzedaż? przedmiotów tzw. własności wirtualnej, - ochrona awatarów, - naruszenie prawa do wirtualnego wizerunku.
Walorem opracowania jest jego interdyscyplinarność, odwołania do innych systemów prawnych oraz przedstawienie najnowszego orzecznictwa sądów krajowych i zagranicznych dotyczącego omawianej tematyki.
Praca zawiera wiele cennych wskazówek, które mogą być wykorzystane przez osoby wykonujące zawody prawnicze - w tym sędziów, radców prawnych i adwokatów; pomocna będzie również dla twórców i producentów gier komputerowych oraz dla graczy, zwłaszcza w kwestiach związanych z ich twórczą działalnością w grach typu MMORPG.
Stan prawny na 30 kwietnia 2013 roku.
Książka "Gry komputerowe jako przedmiot prawa autorskiego" - Ireneusz Matusiak - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2013 r.