Gry informacyjne. Dziennikarstwo epoki cyfrowej
Ian Bogost, Simon Ferrari, Bobby Schweizer

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 240 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323333562 |
ISBN: | 978-83-233-3356-2 |
Data: | 2012-10-15 |
Opis książki:
Niniejsza praca jest bardzo ważną i całościową analizą powstającego nowego modelu dziennikarstwa w nadchodzącej przyszłości, ukazującego jego wiodący paradygmat, uwarunkowania, stojące za nim technologie oraz strategie percepcyjne, powodujące określone modele interakcji społecznych ludzi, w procesie organizacji swego życia zbiorowego.
Prof. nazw.dr hab. Ignacy S. Fiut
Książka znajdzie czytelników wśród ciągle rosnącej grupy specjalistów rozwijających refleksje teoretyczną o grach komputerowych, ale przede wszystkim przeznaczona jest dla studentów i wykładowców kierunków dziennikarskich i związanych z komunikacją społeczną. Powinna też być zalecana dla adeptów dziennikarstwa i samych dziennikarzy, i wszystkich tych, którzy mogą spożytkować rozważania i przykłady zawarte w tej książce w pracy zawodowej.
Dr hab. Stanisław Jędrzejwski, prof. Akademii Leona Kozminskiego
W walce o przetrwanie dziennikarstwo sięgnęło po media cyfrowe. Większość przedsięwzięć online ogranicza się jednak tylko do przenoszenia tradycyjnych praktyk w sferę internetu, teksty pisze się i redaguje tak, jakby były przeznaczone do druku, materiały audio i wideo przygotowuje tak, jakby miały być odtwarzane w radiu i w telewizji. Autorzy tej książki proponują inny sposób na dobre dziennikarstwo - gry wideo.
Gry wideo nie są panaceum na wszystkie bolączki współczesnych mediów informacyjnych. Jeśli jednak przemysł informacyjny dostrzeże w nich liczący się sposób uprawiania dziennikarstwa - nie tylko okazjonalny upominek dla czytelników prasy online - gry informacyjne mogą wydatnie przyczynić się do jego ożywienia.
Książka "Gry informacyjne. Dziennikarstwo epoki cyfrowej" - Ian Bogost, Simon Ferrari, Bobby Schweizer - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2012 r.