pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Graffiti jako forma twórczości i przejaw tożsamości

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 214 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788377026021
ISBN: 978-83-7702-602-1
Data: 2013-09-17
Cena wydawcy: 25.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Graffiti jako zjawisko społeczno-kulturowe współczesnego społeczeństwa. Definicja i zakres pojęcia "graffiti". Formy i klasyfikacje zjawiska graffiti. Funkcje graffiti. Regulacje prawne i administracyjne dotyczące graffiti ...

Książka "Graffiti jako forma twórczości i przejaw tożsamości" - Małgorzata Sławek-Czochra - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 214 stron i została wydana w 2013 r.

Spis treści:

Wstęp

1. Graffiti jako zjawisko społeczno-kulturowe współczesnego społeczeństwa
1.1. Definicja i zakres pojęcia "graffiti"
1.2. Formy i klasyfikacje zjawiska graffiti
1.3. Funkcje graffiti
1.4. Skala występowania zjawiska graffiti

2. Regulacje prawne i administracyjne dotyczące graffiti
2.1. Ustawodawstwo karne a kwestia graffiti w wybranych krajach poza Polską
2.2. Polskie ustawodawstwo karne a kwestia graffiti
2.3. Prewencja wobec graffiti
2.4. Prawa autorskie a kwestia legalizacji zjawiska graffiti

3. Metodologiczne założenia pracy
3.1. Sformułowanie tematu pracy, problemów i hipotez badawczych
3.2. Metody badawcze
3.3. Opis badań
3.4. Charakterystyka grupy badawczej
3.4.1. Charakterystyka twórców graffiti
3.4.2. Charakterystyka ekspertów

4. Formy i autorstwo analizowanych graffiti
4.1. Formy graffiti i ich cechy specyficzne
4.1.1. Grafika
4.1.2. Malarstwo
4.1.3. Rysunek
4.1.4. Tag
4.1.5. Wrzut
4.1.6. Dzieło
4.2. Techniki stosowane w graffiti
4.3. Autorstwo graffiti i sposoby jego utrwalania
4.3.1. Indywidualne
4.3.2. Zespołowe

5. Tematyka, funkcje i wartości analizowanych graffiti
5.1. Graffiti tożsamościowe jako główna tematyka analizowanych graffiti i sposoby ich prezentacji
5.1.1. Tożsamość wyrażana w imieniu
5.1.2. Autoprezentacja załóg
5.2. Graffiti egzystencjalne
5.2.1. Człowiek i jego kondycja psychiczna
5.2.2. Zwierzęta i ekologia
5.2.3. Spędzanie czasu wolnego
5.2.4. Zagrożenia
5.2.5. Motoryzacja
5.2.6. Wydarzenia i postaci historyczne
5.2.7. Wydarzenia i postaci subkulturowe (memoriały)
5.2.8. Problemy filozoficzne
5.2.9. Tematyka religijna
5.3. Graffiti ideologiczne
5.3.1. Tematyka polityczna
5.3.2. Działanie ruchów społecznych i nieformalnych ugrupowań
5.4. Graffiti ludyczne
5.4.1. Rebusy
5.4.2. Zabawa formą napisu
5.4.3. Zabawa kształtami zwierzęcymi
5.4.4. Zabawa kształtami geometrycznymi
5.4.5. Zabawa symbolami
5.5. Wartości upowszechniane przez analizowane graffiti

6. Graffiti w kulturze współczesnej
6.1. Kultura masowa i popularna a zjawisko graffiti
6.1.1. Indywidualizacja i prywatyzacja
6.1.2. Zapośredniczenie medialno-techniczne
6.1.3. Komercjalizacja i konsumpcja
6.1.4. Natychmiastowość i powierzchowność
6.1.5. Ekstatyczność
6.1.6. Polimorfizm i nieciągłość
6.1.7. Estetyka i teatralizacja
6.2. Graffiti przejawem subkultury młodzieżowej
6.3. Graffiti przejawem tożsamości
6.4. Graffiti jako sztuka współczesna
6.5. Społeczny odbiór graffiti i sądy na temat jego twórców

Zakończenie

Bibliografia