Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 268 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323506683 |
ISBN: | 978-83-235-0668-3 |
Data: | 2011-01-27 |
Opis książki:
Liberalizacja nie jest w stanie sama doprowadzić bezpośrednio do drastycznego pogorszenia warunków zatrudnienia. Może jednak prowadzić do zmiany modelu stosunków pracy grup pracowników usług publicznych działających w rozproszeniu. Tam pogarszają się warunki zatrudnienia, a nawet spada jego poziom. Model, w którym grupy danego sektora usług są silnie zorganizowane i zdolne do wysoce skoordynowanych działań, zapobiega pogorszeniu się warunków pracy. W Polsce tą zdolnością cechuje się jedynie sektor dostarczania energii elektrycznej.
"Dosyć milczącym interesariuszem usług publicznych są w Polsce ich konsumenci. Z badań opinii publicznej przeprowadzonych dla potrzeb niniejszej analizy wynika, że przeciętny konsument chce w Polsce usług publicznych, uznaje je za potrzebne, ważne w kontekście ich funkcji społecznych, rozumie ich misję i uznaje postulat ich ogólnej dostępności. Nawet najrzetelniej przeprowadzone badania i zaprezentowane publicznie opinie konsumentów usług nie zastąpią ich rzeczywistej obecności w grze społecznej, jaką jest gra o przyszłość usług publicznych w Polsce. Nawet zagwarantowanie praw indywidualnego konsumenta i ich egzekucja nie utworzy masy krytycznej, decydującej o modelu świadczenia usług i uznania pewnych usług za publiczne. Konieczna jest ewolucja mechanizmów zmiany w kierunku tworzenia oddziaływania zbiorowych interesów konsumentów".
z Zakończenia Wiesławy Kozek
Książka "Gra o jutro usług publicznych w Polsce" - Wiesława Kozek - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 268 stron i została wydana w 2011 r.