pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Glottodidactica vol. XXXVII (2011)

Autor książki:

Barbara Skowronek

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 214 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323222972
ISBN: 978-83-232-2297-2
Data: 2011-11-15
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Glottodidactica jest organem Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, założona została przez prof. Ludwika Zabrockiego, wydawana jest od 1966 roku.
Jest to forum dyskusyjne lingwistyki stosowanej zarówno w sensie zastosowań teorii lingwistycznych do badań nad akwizycją mowy (przyswajania języka) i nauczania języka oraz tłumaczeń, jak i w sensie opisu i rozwiązań interkulturowych problemów praktycznych związanych z językiem i komunikacją, co często wykracza poza lingwistykę.
Publikowane są artykuły, przyczynki, sprawozdania badawcze i recenzje książek zwłaszcza z następujących zakresów: od akwizycji mowy dziecka poprzez sterowane nauczanie języka I (w piśmie), akwizycję języka drugiego, (sterowane) nauczanie języków obcych (komunikacja językowa i niejęzykowa, także w ramach dysfunkcji językowych) aż do wieku 60+, także za pomocą nowych mediów; to także interkulturowe problemy ekwiwalencji tłumaczeń pisemnych i ustnych (np. w nowych gatunkach tekstu jak korespondencja handlowa, instrukcje obsługi, teksty reklamowe, sprawozdania naukowo-techniczne, artykuły specjalistyczne i popularno-naukowe).

Książka "Glottodidactica vol. XXXVII (2011)" - Barbara Skowronek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 214 stron i została wydana w 2011 r.

Spis treści:

I. ARTICLES
Basic and Referential Disciplines
Grundlagen- und Referenzwissenschaften
HANS-JÖRG SCHWENK (Lublin): Vom Fremdverständnis zum Eigenverständnis: Kontrastive Linguisitik und Glottodidaktik
MONIKA WOLTING (Wrocław): Reformpädagogik als eine Antwort auf die Modernisierungsprozesse am Anfang des 20. Jahrhunderts
MAGDALENA ALEKSANDRZAK (Poznań): Problems and challenges in teaching and learning speaking at advanced level
MAŁGORZATA CZARNECKA (Wrocław): Die Sprache als soziales Phänomen: Kann die Stereotypensemantik das Problem der Wortbedeutung lösen?
DANUTA WIŚNIEWSKA (Poznań): Mixed Methods and Action Research: similar or different?
AGNIESZKA MAC (Rzeszów): Zum Einsatz von authentischem Quellenmaterial im Fremd¬sprachenunterricht am Beispiel von Fernsehnachrichten
ANNA KONIECZNA (Nysa): Terminological and conceptual dilemma: strategies and processes as elicited through verbal reports on reading
JOANNA ZAWODNIAK (Zielona Góra): Informal talks about writing as a constructive way to develop young L2 learner print awareness
GABRIELA GORĄCA (Poznań), NATASCHA JOURDY (Sannois): Repräsentative Kunstwerke aus dem deutschsprachigen Raum im DaF-Projektunterricht
JOANNA TARGOŃSKA (Olsztyn): Lexikalische Kompetenz – ein Plädoyer für eine breitere Auffassung des Begriffs
Language Policy and Intercultural Studies
Sprachenpolitik und Interkulturelle Studien
BARBARA SKOWRONEK (Poznań): Deutsch als Fremdsprache, ökokratisches Konzept
JANINA WIERTLEWSKA (Toruń): Ecolinguistic approach to foreign language teaching on the example of English
STEPHAN WOLTING (Poznań): Angewandte Literaturwissenschaft – Überlegungen zu Perspektiven einer Germanistik der Zukunft REINHOLD UTRI (Warszawa): Der Glaube wird Berge versetzen – und kulturelle Grenzen überwinden. Ein Beitrag zum interreligiösen Lernen
II. BOOK REVIEWS
STEPHAN WOLTING: Marcella Costa / Bernd Müller-Jacquier (Hrsg.): Deutschland als frem¬de Kultur. Vermittlungsverfahren in Touristenführungen. Reihe interkulturelle Kommunikation Bd. 9 (hg. von K. Knapp, B. Müller-Jacquier, H. Schröder. Iudicium: München 2010, 276 S.
BARBARA SKOWRONEK: Weronika Wilczyńska/Anna Michońska-Stadnik: Metodologia badań glottodydaktycznych. [Methodologie glottodidaktischer Forschungen]. Avalon: Kraków 2010, 295 S.
MARIOLA SMOLIŃSKA: Heinz Vater: Linguistik und deutsche Grammatik im Fokus. Ausgewählte Schriften (= Studia Germanica Gedanensia 20, Sonderband 4), hrsg. von Andrzej Kątny. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego: Gdańsk 2010, 447 S.
IZABELA OLSZEWSKA, MARTA TURSKA: Andrzej Kątny (Hrsg.): Studia Germanica Gedanensia / Studien zur angewandten Germanistik II, Bd. 23. Wyd. Uniwersytetu Gdań¬skie¬go: Gdańsk 2010, 467 S.
LUIZA CIEPIELEWSKA-KACZMAREK: Markus Kötter, Jutta Rymarczyk (Hrsg.) Fremdsprachenunterricht in der Grundschule. Forschungsergebnisse und Vorschläge zu seiner weiteren Entwicklung. Peter Lang: Frankfurt am Main 2011, 205 S.
MARTA JANACHOWSKA-BUDYCH: Klaus P. Hansen: Kultur – Kollektiv – Nation. Verlag Karl Stutz: Passau 2009, 234 S.
GABRIELA GORĄCA: Małgorzewicz Anna (Hrsg.): Translation: Theorie – Praxis – Didaktik. Neisse Verlag: Dresden – Wrocław 2010, 533 S.
JOANNA WOŹNIAK: Agnieszka Błażek, Aleka Rapti, Burkhard Schaeder: UNILEX Universitätswörterbuch Deutsch-Polnisch. Ein Leitfaden zur studentischen Mobilität. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji: Warszawa 2010, 256 S.
JOANNA KIC-DRGAS: Guido Oebel (Hrsg.): LdL – Lernen durch Lehren goes global: Paradigmenwechsel in der Fremdsprachendidaktik und kulturspezifische Lerntraditionen. Erweiterter Tagungsband der 2. DaF-Werkstatt Westjapan vom 27. bis 29. Oktober 2006 an der Universität Kurume, Mii-Campus. Dr. Kovač: Hamburg 2009, 540 S.
BARTOSZ CUDZICH: Rolf Koeppel: Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. Schneider Verlag Hohengehren: Baltmannsweiler 2010, 436 S.
III. REPORTS
KATARZYNA TROJAN: Bericht über die Internationale Konferenz Hueber Polska. Moder¬ner Deutschunterricht – Erwerben der Fähigkeit zum Prüfungsbestehen oder des Wissens für das ganze Leben?, Warszawa 28. 08. 2010
AGNIESZKA ŚWIRKO: Bericht über die Konferenz mit Workshop. Projektarbeit im DaF-Unterricht, Poznań 12.–13. 04. 2011
ALICJA SZCZAP, GABRIELA GORĄCA: Bericht über die Verleihung der Jugendpreise 2010. Integration in ländlichen Gebieten – Förderung des ländlichen Raumes als Mittler zwischen unterschiedlichen Kulturen, Wiesbaden 17. 09. 2010
LUIZA CIEPIELEWSKA-KACZMAREK: Bericht über das Kolloquium. Vom Wort zum Text in der DaF-Didaktik, Pisa 13. 05. 2011
AGNIESZKA BŁAŻEK: Bericht über die Internationale Germanistenkonferenz anlässlich des 100. Geburtstags von Professor I.I. Černyševa. Aktuelle Probleme der mo¬dernen Lexikologie und Phraseologie, Moskau 14.–15. 03. 2011
AGNIESZKA PAWŁOWSKA: Bericht über die internationale Konferenz. Fremdsprachen¬unterricht – omnimedial?, Poznań 25.–26. 03. 2011
List of authors