Gimnazja w Polsce. Efekty edukacyjne, finanse, organizacja
Antoni J. Jeżowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 242 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788381073813 |
ISBN: | 978-83-8107-381-3 |
Data: | 2017-04-13 |
Opis książki:
Publikacja jest wynikiem prac Autora w zakresie ekonomiki oświaty oraz wykorzystania jej metod i narzędzi badawczych do opisu polskiego systemu oświatowego, stosowanych z powodzeniem w pedagogice do pomiaru dydaktycznego. W warstwie badawczej analizuje stan polskich gimnazjów w latach 2009-2015. Na podstawie danych o wynikach finansowych gmin i danych edukacyjnych (gimnazjów w tych gminach) w zakresie finansowania procesu kształcenia Autor próbuje zmierzyć się z poglądem, że wyniki nauczania byłyby lepsze, gdyby państwo przeznaczało na ten cel większe środki publiczne. Proponuje także podjęcie nowych badań efektywności na wspólnej płaszczyźnie ekonomiczno-edukacyjnej, a nie, jak dotychczas, dwubiegunowo i często rozłącznie.
Książka wpisuje się w aktualną dyskusję na temat likwidacji gimnazjów. Koncentruje się na wynikach edukacyjnych jako funkcji nakładów finansowych i przyjętych rozwiązań strukturalnych w oświacie oraz - szerzej - na zagadnieniach finansowania usług publicznych w Polsce. Jest adresowana do pracowników wydziałów oświaty, dyrektorów szkół i placówek oświatowych, pedagogów i ekonomistów w zakresie usług publicznych. Powinna także zainteresować naukowców zajmujących się problematyką szkoły w jej wielorakich uwarunkowaniach, studentów pedagogiki i ekonomii, szczególnie kierunków menedżerskich oraz słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie zarządzania szkołami.
Książka "Gimnazja w Polsce. Efekty edukacyjne, finanse, organizacja" - Antoni J. Jeżowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 242 stron i została wydana w 2017 r.