pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Gamifikacja w edukacji. O budowaniu fabularnych systemów motywacyjnych.

Autor książki:

Joanna Mytnik

Dane szczegółowe:
Wydawca: Fundacja Zmieniam
Rok wyd.: 2025
Oprawa: miękka
Ilość stron: 328 s.
Wymiar: 14.8x21.1 mm
EAN: 9788397190948
ISBN: 978-83-971909-4-8
Data: 2025-02-18
38.03 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Niniejsza książka to kompendium wiedzy o gamifikacji w edukacji. To poradnik, który pomaga samodzielnie projektować i wdrażać systemy motywacyjne do procesów edukacyjnych. Gamifikacja jest potężnym narzędziem, ma moc zmieniania „muszę” na „chcę” dzięki zastosowaniu elementów znanych z gier i dodaniu frajdy do czynności, które postrzegane są jako nudne, trudne albo męczące. Służy budowaniu zaangażowania i wpływa na zmianę sposobu myślenia. Potencjał drzemiący w graczach jest ogromny – zupełnie dobrowolnie inwestują niezliczone godziny w rozwijanie swoich umiejętności, które pomagają im przechodzić kolejne poziomy w grze. Wchodzą w stan pełnego zanurzenia (imersji) w środowisko gry. To psychologiczny stan, w którym praca łączy się z zabawą. Podróż, przygoda, odczuwanie emocji, budowanie relacji, odkrywanie tajemnicy i możliwość rozwoju to zestaw fundamentów, na których powinien opierać się proces projektowania ekosystemów uczenia się. W procesie dydaktycznym nie chodzi o przekazywanie wiedzy, ale o sprawienie, aby osoba ucząca się chciała i mogła się uczyć. By za każdym razem, gdy włoży wysiłek, była z siebie dumna. By czuła, że się rozwija i buduje poczucie własnej wartości. By trudności postrzegała jako wyzwania, a nie przeszkody nie do pokonania. I wreszcie, by ten proces zachodził w bezpiecznym i przyjaznym środowisku, w partnerskiej relacji, gdzie nikt nie działa z pozycji władzy. W środowisku, w którym można się dzielić z innymi, wzrastać we własnym tempie i zgodnie z własnymi zainteresowaniami, by móc wyrażać siebie. Gamifikacja to zbiór elementów growych działających motywująco. Zadaniem nauczyciela jest zbudowanie unikatowego systemu, który będzie odpowiedzią na brak motywacji osób uczących się, na i ich potrzeby edukacyjne i który pomoże zrealizować cel dydaktyczny. Refleksyjne powiązanie wybranych mechanizmów może dać efekt motywujący, bo określone elementy gier wywołują określone skutki psychologiczne. To za każdym razem jest system „uszyty na miarę”. Dlatego gamifikacja jest narzędziem uniwersalnym i pozwala uwzględnić każdą potrzebę każdego ucznia lub studenta w kontekście procesu uczenia się.Biolożka, naukowczyni i wykładowczyni akademicka (od 1999 roku) i liderka zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej (od 2020 roku). Jej pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje ją poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji, jej marzeniem jest realna zmiana w edukacji w Polsce. Od 2010 roku prowadzi szkolenia nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, wspiera budowanie innowacyjnych ekosystemów uczenia się i doceniania nauczycieli. Jest przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, AI w edukacji, nowe technologie, ocenianie bez stopni, aktywny wykład. Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia dydaktyczne. www.joannamytnik.com.pl

Książka "Gamifikacja w edukacji. O budowaniu fabularnych systemów motywacyjnych." - Joanna Mytnik - oprawa miękka - Wydawnictwo Fundacja Zmieniam. Książka posiada 328 stron i została wydana w 2025 r. Cena 38.03 zł. Zapraszamy na zakupy!