pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Forum Młodych Pedagogów. Zeszyt 9. W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2005
Oprawa: miękka
Ilość stron: 362 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373085299
ISBN: 83-7308-529-7
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 19.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książkę tworzą dwadzieścia dwa teksty uczestników XVIII Letniej Szkoły Młodych Pedagogów, która odbyła się w dniach od 30.08 – 04.09.2004 roku w Łagowie Lubuskim. Problematykę zjazdu wyznaczyło hasło przewodnie: W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły. Konteksty teoretyczne, metodologiczne i empiryczne.

Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwsza zatytułowana Studia literaturowe – kategorie i pojęcia, zawiera osiem artykułów o charakterze teoretycznym, w których podjęto próbę opisu i wyjaśnienia wieloznacznych pojęć, podstawowych dla dyskusji o nowoczesnej szkole. Proponowane teksty służą naukowej refleksji nad kondycją dzisiejszej szkoły oraz poszukiwaniu jej nowego kształtu na miarę współczesnych czasów.

Druga część zeszytu nosi tytuł Egzemplifikacje empiryczne. Składa się ona z dwunastu tekstów prezentujących wyniki badań własnych, poświęconych problematyce nowoczesnej szkoły. Artykuły tu zamieszczone zawierają charakterystykę prowadzonych badań, analizę oraz próbę interpretacji zebranego materiału empirycznego.

W opracowaniu wyodrębniono, tytułem zakończenia, część trzecią, gdzie można znaleźć artykuł na temat tego, jak napisać dobry tekst naukowy, organizatorzy uchylili tutaj rąbka tajemnicy na temat przygotowań i kulisów przebiegu Szkoły Młodych Pedagogów oraz zaprezentowano także twórczość uczestników w postaci fraszek i limeryków poświęconych XVIII Letniej Szkole Młodych Pedagogów.

Książka "Forum Młodych Pedagogów. Zeszyt 9. W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły" - Mirosława Nyczaj-Drąg, Agnieszka Olczak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 362 stron i została wydana w 2005 r.

Spis treści:

Wstęp
Część I. Studia literaturowe – kategorie i pojęcia
Przemysław Grzybowski – Barbarzyńcy w europejskiej szkole – perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego
Karolina Szczeszek – Samokształcenie w reformowanej szkole – kilka rozważań na marginesie poszukiwań nowoczesnej szkoły
Aleksandra Kinga Nowakowska – „Edukacja w ruchu”. Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku
Agnieszka Olczak – Przedszkole podstawą nowoczesnej szkoły
Anita Famuła – Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez uczniów obrazu samego siebie
Monika Zińczuk – Działalność nauczyciela-terapeuty wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole
Ewa Nowicka – Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu
Justyna Zbączyniak – Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy
Część II. Egzemplifikacje empiryczne
Monika Wiśniewska-Kin – Oblicze współczesnej szkoły w wypowiedziach małych dzieci
Renata Komorowska – Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika „Gimnazjalista Victor”
Justyna Dobrołowicz – Współczesna szkoła wobec jednej z ofert kultury popularnej
Ewa Lemańska-Lewandowska – Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń – raport z badań
Jolanta Gawryluk-Koczorowska – Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły
Anna Weissbrot-Koziarska – Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole
Mirosława Nyczaj-Drąg – Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi
Ewa Bochno – Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem
Sylwia Klichowska – Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań
Anna Ignaciuk – Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym
Piotr Olejnik – Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły
Joanna Borowik – Współczesna szkoła wobec tolerancji religijnej
Część III. Tytułem zakończenia
Jolanta Świetlikowska – Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?
Ewa Nowicka, Agnieszka Olczak – XVIII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów
Limerykofraszkojada (i jeden lepiej) szkolne i poszkolne. Edycja I