pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Formy rosyjskich imion własnych i ich użycie

Autor książki:

Piotr Czerwiński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 204 s.
Wymiar: 240x168 mm
EAN: 9788322620182
ISBN: 978-83-226-2018
Data: 2024-09-16
17.01 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

[Formy linyh imen russkogo reevogo upotrebleni : obihodno-nejtral nye obrazovani i nekotorye ih proizvodnye] W pracy na obszernym materiale językowym zaprezentowano różnorakie możliwe formy nieoficjalne rosyjskich imion własnych, omówiono ich właściwości stylistyczne i sposoby funkcjonowania. Wyłoniono możliwe rodzaje i typy podstaw ze względu na częstotliwość ich występowania i regularność. W pracy starano się odpowiedzieć na pytanie dotyczące zależności między budową wyrazu wyjściowego, jego użyciem i możliwością tworzenia określonych jego form. Opracowano klasyfikację podstawowych i niektórych peryferyjnych form pochodnych w aspekcie strukturalnym i funkcjonalnym. Omówiono formacje sufiksalne, starając się przy tym określić ich udział w procesie komunikacyjnym oraz prześledzić wartość emocjonalną wnoszoną przez poszczególne sufiksy. Typologia przeprowadzona została z uwzględnieniem stosunku subiektu nazywającego do środowiska komunikacyjnego oraz do obiektu nazywanego określoną formą imienia. W aneksie zaprezentowano spis najbardziej regularnych imion własnych wraz z podstawowymi ich pochodnymi oraz wykaz sufiksów uczestniczących w tworzeniu nieformalnych form imion. Przedstawiono tu także kilka gniazd słowotwórczych, w jakie układają się imiona własne wraz z ich pochodnymi. Opracowanie skierowane jest przede wszystkim do rusycystów. Może ono zainteresować również slawistów i polonistów. [10.08.2012]

Książka "Formy rosyjskich imion własnych i ich użycie" - Piotr Czerwiński - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Książka posiada 204 stron i została wydana w 2012 r. Cena 17.01 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.