Instytucje Prawa Prywatnego. Forma w umowach z udziałem konsumentów
Mateusz Grochowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 372 s. |
Wymiar: | 135x220 mm |
EAN: | 9788381286701 |
ISBN: | 978-83-8128-670-1 |
Data: | 2018-09-05 |
Opis książki:
Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów.
Publikacja w obszerny sposób omawia:
ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym, wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w systemie prawa cywilnego, funkcje wymogów formalnych w prawie konsumenckim),
wymóg pisemności (m.in. znaczenie pisemności w obrocie konsumenckim, pojęcie i granice pisemności, wymóg pisemności na etapie zawarcia umowy, wymóg pisemności po zawarciu umowy),
inne rodzaje wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. wymóg transparentności, wymóg posługiwania się określonym językiem, wymóg dostępności oświadczenia, wymogi formalne w obrocie elektronicznym z udziałem konsumentów),
konsekwencje naruszenia wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. konsekwencje w sferze ważności czynności prawnej, konsekwencje w sferze skuteczności czynności prawnej, forma dla celów dowodowych w umowach z udziałem konsumentów, odpowiedzialność odszkodowawcza, szczególne konsekwencje naruszenia wymogów formalnych wzorca umowy, szczególne skutki naruszenia wymogów formalnych w regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych, sankcje karne, konsekwencje administracyjnoprawne).
Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców - zarówno do praktyków, tj. adwokatów, radców prawnych, jak i samych konsumentów.
Książka "Instytucje Prawa Prywatnego. Forma w umowach z udziałem konsumentów" - Mateusz Grochowski - oprawa twarda - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 372 stron i została wydana w 2018 r.